Volt, akinek bejött, a Porsche kvázi új korszakot nyitott a hobbiterepjárók által besöpört pénzzel, de volt, akinek földbe állt a luxusdömpere, mint például a Maserati Levante. Ha a forma alapján kéne tippelni, az Aston tarolni fog a DBX-szel.
Ráadásul hiába kis cég az övék, teljesen önálló, könnyűfém platformot fejlesztettek a hobbiterepjárójukhoz. A súly így is tetemes, 2,2 tonna, de szerencsére a Mercedes-AMG 4 literes V8-asa 550 lóerővel és 700 newtonméterrel löki arrébb a behemótot, ami furcsamód nem hat behemótnak. Olyan ügyesen játszottak az oldalvonalakkal és a légbeömlőkkel, hogy kisebbnek tűnik, mint a számok alapján gondolnánk. Pedig 5,02 méter a hossza, csomagtartója pedig 635 literes, a kategóriájában a legnagyobb, ráadásul rendelhető harmadik üléssorral.
A Mercedes motorhoz természetesen a Mercedes saját 9 sebességes automatája jár. Természetesen összkerék-hajtással érkezik a DBX, de alaphelyzetben minden teljesítmény a hátsó kerekeknek jut, előre csak akkor enged erőt a rendszer, ha azt a tapadási viszonyok szükségessé teszik. A 100-as tempó 4,3 alatt van meg, a sebességmérő mutatója hajszállal 300 előtt áll meg.
Süt az autóról, hogy komolyan vették a sportosságot, a géptető alatt az alumínium elemeket ugyanolyan büszkén vállalták fel, mint a Vantage sportautóban. Nem hiába, szépek, komolyságot sugallnak. Amiben viszont igazán a konkurensek fölé nő, az a beltér. Nem is feltétlen a funkciók sokasága, hanem a bőr kimunkáltsága, és a formák döbbenetesek. Ízléses, szép, ebben az árnyalatban olyan közeg benyomását kelti, ahol jó pusztán létezni is. És a tető egy darab hatalmas üveg, ráadásul ezt már alapáron megkapjuk.
Aki ismeri az ipart, a négyliteres motornál rájöhetett, hogy az egyik legfontosabb piac Kína lesz, az ősbemutatót is ott tartották, az angol követségen. Vélhetően sokat fognak eladni belőle, de az alapár 70 millió forint lesz. Lehet azon keseregni, hogy a 106 éves sportautógyártó beáll a sorba, és maga is ellenszenves dömpert gyárt, tulajdonképpen nehéz is lenne tagadni. Viszont a termék egyfelől szép, másfelől talán jó is lesz, harmadrészt vélhetően úgy megrázzák vele a pénzfát vele, hogy a nyereségből bőven jut majd 10 ezer felett forgó szívó V12-esekre, és rendes sportautókra is. Mert azt nagyon jól tudják, hogy kell csinálni.