Új villanyautót mutatott a Hyundai
A kínai villanyautó-dömping egyik feltűnőbb darabja a Hyundai Lafesta elektromos változata. Az ötajtós újdonság hagyományos, benzinmotoros típusból készült, és kifejezetten jól használhatónak látszik az alapján, ami eddig kiderült róla.
A hajtásrendszerből hiányoznak a Teslás túlzások: itt egy 204 lóerős villanymotorra bízták a hajtást, amely egy 56,5 kWh-s akkucsomagból kapja az áramot. Ez elvileg 490 km-re is elegendő lehet, bár ezt az adatot érdemes kritikusan kezelni, mivel Kínában még mindig az NEDC ciklust alkalmazzák, ami nehezen elérhető felső korlátnak tekinthető, nem valós hatótáv-adatnak.
A kompakt ötajtós egyébként az Elantra közeli rokona, így a hajtásláncon kívül a többi műszaki megoldás azzal mutat rokonságot, Kínán kívül pedig valószínűleg azért nem kínálják majd, mert házon belül az Ioniq elektromos változatának közvetlen vetélytársa lenne.
Azt a nem mellékes adatot, hogy egy ilyen villanyautó Kínában mibe kerül majd, egyelőre nem tudjuk, de akár némi veszteséggel is érdemes ott villanyautót kínálni, mivel a kötelező villanyautó-eladási hányad bevezetése óta az egész helyi üzlet sorsa áll azon, hogy az elektromos modell is kelendő legyen.