Nem tartott sokáig a 2014-ben jött első GLA pályafutása, máris itt van az utódja. A Mercedes megejtette végre a fedőmatrica mögött korábban már megmutatott második generáció igazi bemutatóját.
A Mercedes legkisebb szabadidő-autója hosszban még kisebb lett, mint a leváltott első generáció. Másfél centit rövidült (441 centis), ami furcsa húzás egy generációváltásnál, de egyrészt így könnyebb lesz leválasztaniuk a szintén idén megjelent GLB-től, másrészt a tengelytáv még így is hosszabb lett 2,8 centivel. Eközben felfelé nőtt tíz centit, ezek így együtt pedig azt eredményezték, hogy lábtérből mindenhol több van, mint volt, elöl pedig annak ellenére lett több fejtér, hogy az üléseket feljebb tolták tizennégy centivel.
Ahogy a GLB-nél, úgy itt is sínen tologatható a hátsó üléssor: 14 centit lehet csalni a lábtérnek ezzel a csomagtér rovására és fordítva. A csomagtér legfeljebb 435 literes tud lenni, ez tizennégy literes előrelépés az elődhöz képest.
Ez a kicsit gombócosabb test az aktualizált formával amúgy 0,28-as alaktényezőt tud. Odabent itt is eluralják a teret a turbinás befúvók, és az új kijelzők, amiket két méretben lehet rendelni. Lehet kérni két hétcolossal egy dupla tízessel is. Ezek ugye optikailag egynek számítanak, egyben futnak végig a kormány mögül a középkonzol fölé, de gyakorlatilag két teljes értékű külön kijelzőről van szó. Mindkettő elérhető lesz a lenti érintőpadról.
Ahogy kell, biztonsági extrákban mindent megkap, amit a márka tud a keresztirányú gyalogos figyelőtől az élő forgalomfigyelőn át az aktív fékasszisztensig. A belépőszint a GLA 200 lesz, ez az 1,3 literes, 161 lóerős turbós négyhengeres benzinest kapja, míg a másik kezdőváltozat az AMG GLA 35 lesz. Ez már összkerekes, egy 302 lóerős turbós kétliteres hajtja majd. Kezdetnek ennyi, de még jövőre jön egy plug-in hibrid változat is, ami egy egész nagy, 15,6 kWh-s akkucsomagot kap és állítólag 70 tisztán villanyos kilométerre lesz majd képes.