McLaren: se SUV, se villanyautó
A szupersportautó-gyártók között talán a McLaren mutatta fel a legnagyobb fejlődést az elmúlt évtizedben (már körülbelül évi 5000 autót gyártanak), így adná magát, hogy ők is belépjenek a villanyautó vagy az SUV szegmensbe. Erre azonban jó darabig nem látnak esélyt a gyártónál.
Az ok prózai, egyszerűen nincs azon a fejlettségi szinten az akkumulátortechnológia, hogy normális sportautót lehessen építeni velük - már olyat, ami nem nyom legalább két tonnát. Mike Flewitt, a McLaren első embere a Detroit Free Press-nek kiemelte, hogy a McLaren kizárólag olyan autókat készít, amelyek könnyűek, jó az aerodinamikájuk és jól kezelhetőek.
Ebbe a koncepcióba pusztán testi adottságai miatt semmiképpen nem fér bele egy SUV és nem is látják a piaci rést a szegmensben. Ahogy Flewitt fogalmazott: "az már nem lenne McLaren". Ugyanígy villanyautó sem szerepel a közeli tervek között, de ez nem jelenti azt, hogy ne foglalkoznának a témával. Már a P1 hipersportautóban is volt villanyhajtás és a közeljövő McLarenjeiben is lehet valamilyen plug-in-rendszer, de ehhez az kell, hogy mindettől jobb sportkocsivá váljon az adott modell. Az első ilyen autó az új hathengeres hajtáslánccal 2020 végén mutatkozhat be.