A Fiat új hibrid hajtása a gyártó szerint akár 30%-os csökkenést is hozhat a szén-dioxid-kibocsátásban a korábbi, 1,2 literes négyhengeres benzinmotorhoz képest.
A viszonylag új Firefly motorcsalád kisebbik, 1000-es, háromhengeres, 70 lóerős változatához illesztettek egy szíjhajtású indítómotor-generátort. Úgy néz ki, ez lesz az új alapmotor a Panda és az 500-as kínálatban a régi 1,2 literes négyhengeres helyett. Természetesen egészen enyhe rendszerről van szó: egy 11 Ah-s Li-ion akkumulátort tartalmaz, amely nem alkalmas rá, hogy tisztán villamos üzemmódja legyen a kis Fiatoknak, viszont így is csökkenthet valamennyit a fogyasztáson. Egy másik trükk, hogy hatfokozatú váltót használnak minden eddiginél hosszabb áttételezéssel, ami városon kívül szintén hoz némi fogyasztás-csökkenést.
A hibrid kisautók már februártól elérhetők lesznek a Fiat kínálatában, és az első lépést jelentik a kínálat megújításában, amely a cégvezetés korábbi nyilatkozatai szerint a két típus nagyobb autókkal való leváltásához vezet hosszabb távon.