A Fiat új hibrid hajtása a gyártó szerint akár 30%-os csökkenést is hozhat a szén-dioxid-kibocsátásban a korábbi, 1,2 literes négyhengeres benzinmotorhoz képest.
![](https://kep.index.hu/1/0/3109/31094/310940/31094039_94acf252e8d3f0b6c33349b33779e111_wm.jpg)
A viszonylag új Firefly motorcsalád kisebbik, 1000-es, háromhengeres, 70 lóerős változatához illesztettek egy szíjhajtású indítómotor-generátort. Úgy néz ki, ez lesz az új alapmotor a Panda és az 500-as kínálatban a régi 1,2 literes négyhengeres helyett. Természetesen egészen enyhe rendszerről van szó: egy 11 Ah-s Li-ion akkumulátort tartalmaz, amely nem alkalmas rá, hogy tisztán villamos üzemmódja legyen a kis Fiatoknak, viszont így is csökkenthet valamennyit a fogyasztáson. Egy másik trükk, hogy hatfokozatú váltót használnak minden eddiginél hosszabb áttételezéssel, ami városon kívül szintén hoz némi fogyasztás-csökkenést.
![](https://kep.index.hu/1/0/3109/31094/310940/31094055_419d6d9d181c1f2795080fb86d907bc5_wm.jpg)
A hibrid kisautók már februártól elérhetők lesznek a Fiat kínálatában, és az első lépést jelentik a kínálat megújításában, amely a cégvezetés korábbi nyilatkozatai szerint a két típus nagyobb autókkal való leváltásához vezet hosszabb távon.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)