Szoftverhibákkal küzdenek a VW ID3 fejlesztői
Már az új Golf esetében is hasonló gondok adódtak, és az ID3 fejlesztésében is a stabil szoftver lesz a legutolsó, ami elkészül. Állítólag legalább 20 ezer autó fedélzeti számítógépét kell majd utólag frissíteni, hogy minden a helyére kerüljön.
Miközben az autók kézzel fogható részének fejlesztése egyre gyorsabban megy, nem kis részben a számítógépes módszereknek köszönhetően, az egyre összetettebb szoftver tökéletesítése egyre több időt vesz igénybe. A német Manager Magazin értesülése szerint a Volkswagen ID3 esetében különösen igaz ez: hiába indult el a gyártás Zwickauban, az autókba egyelőre ideiglenes program kerül, amelyet később cserélnek ki a a véglegesre. Ez nem is olyan kis költség, mivel a forgalmazás nyári beindítására 20 ezer autó már készen lesz, és úgy tudjuk, az ideiglenes program nem frissíthető távolról.
Az autókon futó szoftver az utóbbi években rendesen elbonyolódott a VW szerint. A nyolcas Golf kapcsán említették, hogy 100 millió soros programkód fut csak az információs és szórakoztató rendszerén, ami durván a tízszerese a 2010 környékén jellemző programok méretének. Az ID3 ráadásul nehezebb eset: míg a Golfnál egy már meglevő szoftvert igazítottak az igényekhez, az elektromos modell lesz az első, amely az új fejlesztésű, E3 jelzésű szoftvercsaládot kapja. Magyarán itt a program nagy része teljesen új.
A gyáriak elismerték, hogy akadnak nehézségek, de azt is jelezték, hogy a határidőn emiatt nem módosítanak. „A terv továbbra is az, hogy 2020 nyarán piacra dobjuk az ID3-at.” - mondta a VW szóvivője.