A Ford első, csak elektromos hajtással kapható személyautója, a Mach-E aligha lesz tömegmodell, ezért eleve úgy tervezték, hogy a legdrágább alkatrészét megkaphassa legalább egy másik modell is.
Az akkumulátor-csomagról van szó, amelyet az LG állít elő a Ford számára Lengyelországban: a 75,7 kWh-s, 288 cellás csomagot állítólag eleve úgy tervezték, hogy több modellben, így a később bemutatkozó villamos hajtású Transitban is felhasználható legyen.
„Általában úgy dolgozunk, hogy a piaci igények alapján felvázoljuk az adott típust, aztán megnézzük, hogy hol lehetne alkatrész-megosztással csökkenteni a költségeket. Ezúttal azonban az áruk miatt az akkumulátorok kerültek a középpontba: ezeknek az árát próbáltuk optimalizálni, és megkerestük azokat a termékeket, ahol használhatjuk ezeket. Azaz pont fordítva kellett gondolkodnunk, mint általában.” - mondta a Ford globális hajtáslánc-beszerzési vezetője, Lisa Drake. Azt is hozzátette, hogy az LG üzemében külön gyártósor termel a Fordnak, és ennek a kihasználtsága kulcskérdés.
Jelenleg még nem tudunk sokat az elektromos Transitról, csak annyit lehetett hallani korábban, hogy valamikor 2021-ben tervezik elkezdeni a gyártását. A Mustang Mach-E már most rendelhető, de annak a szállítását sem kezdik meg 2020 vége előtt.