Tíz évvel első Dakar-győzelme után újra, immár harmadszor is Carlos Sainz nyerte a bolygó legnevesebb tereprali-versenyét. 2015 után nyert újra a Mini, aminek ez az első sikere hátsókerekes autóval.

Politikailag talán nem volt a legjobb ötlet Szaúd-Arábiába vinni a Dakar-ralit, de a rendezőknek legyen mondva, hogy egy versenyzőt sem daraboltak fel a két hét alatt, ellenben nagyon jó útvonalat raktak össze a 2,1 millió négyzetkilométeres országban. Messze nem voltak annyira változatosak a viszonyok, mint amiket az elmúlt tíz év dél-amerikai Dakarjain láthattunk, de annyiban tényleg sikerült visszatalálni a verseny eredeti, afrikai hangulatához, hogy rég nem látott mennyiségben került végtelen dűnesor és finom homokos szakasz a versenybe.

A január 5-én indult és ma (17-én) célba ért mezőnyből idén is három versenyző emelkedett ki tempóban és megbízhatóságban. Az első napoktól kezdve a címvédő Nászer el-Attija, Carlos Sainz és Stéphane Peterhansel hármas meccséről szólt az élmezőny. A katari el-Attija egy összkerekes Toyota Hilux-szal ment, míg a Sainz és Peterhansel egy-egy Minivel, konkrétan hátsókerék-hajtású buggy-kkal. A Mini korábban már nyert négyszer a Dakaron, de azokat még mind a teljesen más felépítésű, a Countrymanre hajazó, összkerekes autójukkal szerezték. A buggy-juknak ez volt a harmadik Dakarja, és most összejött vele a győzelem.

A hármas élmeccs annyira szorosra sikerült, hogy közel ötezer sivatagi vesenykilométer és 43 óra versenyidő után tíz percen belül végzett a trió. Egyik versenyző sem hibázott nagyot a tizenkét szakasz alatt, Peterhanselnek és el-Attijának volt egy-egy komolyabb navigációs problémája, ami elég volt ahhoz, hogy Sainz kicsit ellépjen tőlük. Ezt az előnyt tudta úgy beosztani a spanyol, hogy a katari Toyotással szemben hat, a francia csapattárssal szemben kilenc perc előnye maradt a célig.

A 2020-as Dakar-rali autós mezőnyének első öt helyezettje:
Helyezés | versenyző | márka | idő/lemaradás |
---|---|---|---|
1. | Carlos Sainz | Mini | 42:59:17 |
2. | Nászer el-Attija | Toyota | +00:06:21 |
3. | Stéphane Peterhansel | Mini | +00:09:59 |
4. | Jázid el-Radzsi | Toyota | +00:49:10 |
5. | Giniel de Villiers | Toyota | +01:07:09 |
A 2020-as Dakar-rali teljes végeredményét itt böngészheted, a motoros beszámolóért pedig a Totalbike-ig kell menned.
A Honda nyerte a Dakart
18 évnyi KTM uralom ért véget Ricky Brabec győzelmével.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
