Egy viszonylag kisszériás, valódi luxusautó elkészítése még manapság is elég hosszú folyamat. A Bentley most egy videóban mutatja be, hogy a brutális Bentayga terepjáró hogy áll össze kész autóvá kicsivel több, mint öt nap alatt.
![bentley-assembly](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3121/31210/312105/31210567_c39c398e6b596d2cb1932e7e88360f91_wm.jpg)
A Bentley rögtön egy komoly állítással kezd: a crewe-i gyárukról azt mondják, hogy a világon az első olyan luxusautó gyár, amely karbonsemlegesen működik.
A videóban pár snitt erejéig megnézhetjük, hogyan vágják ki a fabetéteket, beleshetünk a varrodába és a motorépítő részlegbe is. A festésnél már hasonlít a helyzet a tömegmodellek gyártására, megjelennek a festőrobotok és a hajtásláncot is gépek párosítják az önhordó karosszéria elemeivel.
![1](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3121/31210/312104/31210413_355059cea643c9dc28729a0a8d7cd684_wm.jpg)
Egy ilyen Bentley Bentayga Speednél csak a faanyagokkal kapcsolatos munkákkal elmegy 10 óra, a varrodában 8 órát dolgoznak egy autón, a festés egy komplett napot elvesz, a motor több, mint 13 óra és az egész összeszerelésére 19 órát szánnak a gyárban. Ezután 52 órányi minőségellenőrzés és tesztelés következik, mire a vásárlók megkapják az autót. A végeredmény egy két turbós, W12-es, 635 lóerős, és 900 Nm csúcsnyomatékú szörny, amiért alsó hangon 86 millió forintot kér el a gyár.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)