Indiai sajtóértesülések szerint jövőre eltűnik a Suzuki európai kínálatából a 2018-ban bemutatott Jimny mini-terepjáró, legalábbis a személyszállító kivitel. Mégis megmarad azok számára, akiknek elég két ülés is.
Az ok egyszerű: az 1,5 literes szívómotor szén-dioxid-kibocsátása túl magas, és a csökkentéshez szükséges fejlesztésen túl drágák lennének a várható eladásokhoz képest. Így a megoldás inkább a típus átminősítése lesz: a Suzuki készít egy haszonjármű-változatot, azokra ugyanis kevésbé szigorú előírások vonatkoznak. Az ott előírt 147 g/km-es átlag-szintet a Jimny is képes lesz teljesíteni, míg a személyautókra 2021-től előírt 95 g/km-t hibrid hajtás, vagy más drága trükk nélkül biztosan nem tudná elérni.
A megoldás hátránya, hogy a haszonjárműben hátul nem lehetnek ülések. A Jimny azonban eleve inkább hobbijárműnek vagy munkaeszköznek alkalmas, mint családi autónak, így ez itt talán nem akkora probléma, mint egy átlag személyautó, vagy akár hobbiterepjáró esetében volna. Aki mégis személyautóként vizsgáztatható Jimnyt szeretne, az viszont valószínűleg már csak az idén juthat hozzá.