Megjött az új Cadillac Escalade
Alaposan átrajzolták az Escalade formáit és korszerűsítették a belsejét, de a lényeg nem változott: továbbra is ez az alvázas amerikai terepjárók legfényűzőbbje.
Az ötödik generációt mutatták be a Cadillac legnagyobb szériamodelljéből. Az Escalade ezúttal is a Chevrolet Suburban és a GMC Yukon műszaki alapjaira épül, viszont kapott egy erős dízelmotort, alaposan átdolgozták a formáját, belül pedig már itt sem maradtak analóg műszerek.
Egy ilyen magas, szögletes alapforma persze nem tud igazán elegáns lenni, de látszik, hogy a GM tervezői elkövették, amit lehetett. Az új Escalade-en akadnak finom részletek, amilyen az autó oldalának lágy felületeit lezáró éles övvonal. Ugyanakkor a minden eddiginél nagyobb hűtőrács, a kis méretű fényszórók, és a lökhárítók szélén kialakított, nappali menetfényt tartalmazó agyar-szerű díszítések miatt bőven elég felvágós maradt az összkép.
Belül azonban még egyértelműbben látszik a korszerűsítés szándéka: a hagyományos műszereket és a kezelőszervek nagy részét két, egymás előtt elhelyezett hajlított felület helyettesíti, három kijelzővel. Középen egy 16,9 hüvelykes panelt helyeztek el, a kormány mögött egy 14,2 hüvelykes helyettesíti a szokásos műszereket, és a kormánytól balra is elhelyeztek egy kisebb, 7,2 hüvelykes P-OLED, azaz Plastic OLED panelt. Az összkép itt sokkal harmonikusabb, mint az autó külső stílusa, és persze a belső tér burkolatai is a Cadillac márkától elvárható szinten igényes kivitelűnek tűnnek.
A műszaki megoldások terén elég vegyes a kép: az alvázas kialakításhoz itt már független hátsó felfüggesztést kapnak a vásárlók, sőt, légrugózást és mágneses aktív csillapítást is kínálnak. A benzines változat motorja a nyomórudas Chevrolet V8-as egy változata, de ez is csak alap-elrendezésében régimódi: a 426 lóerős, 6,2 literes szívómotor változó szelepvezérléssel, stop-start rendszerrel és hengerlekapcsolással javít valamelyest a hatékonyságán. A másik motor meglepő módon egy 3 literes, soros hathengeres turbódízel, amely 281 lóerő és 623 Nm leadására alkalmas. Mindkettőhöz a GM saját fejlesztésű 10 fokozatú automata váltóját kínálják.
Az Escalade az elmúlt években nem volt olyan népszerű, mint az első éveiben: az eladások 2007 óta nem lépték át a 30 ezret, tavaly pedig 22 ezer példányt sikerült értékesíteni. Az új változat azonban sok tekintetben előrelépést hoz – elsősorban a menetkomfort javulására büszke a GM luxusmárkája – ami esélyt ad a kereslet növelésére.