Megjött az új Cadillac Escalade
Alaposan átrajzolták az Escalade formáit és korszerűsítették a belsejét, de a lényeg nem változott: továbbra is ez az alvázas amerikai terepjárók legfényűzőbbje.

Az ötödik generációt mutatták be a Cadillac legnagyobb szériamodelljéből. Az Escalade ezúttal is a Chevrolet Suburban és a GMC Yukon műszaki alapjaira épül, viszont kapott egy erős dízelmotort, alaposan átdolgozták a formáját, belül pedig már itt sem maradtak analóg műszerek.
Egy ilyen magas, szögletes alapforma persze nem tud igazán elegáns lenni, de látszik, hogy a GM tervezői elkövették, amit lehetett. Az új Escalade-en akadnak finom részletek, amilyen az autó oldalának lágy felületeit lezáró éles övvonal. Ugyanakkor a minden eddiginél nagyobb hűtőrács, a kis méretű fényszórók, és a lökhárítók szélén kialakított, nappali menetfényt tartalmazó agyar-szerű díszítések miatt bőven elég felvágós maradt az összkép.
Belül azonban még egyértelműbben látszik a korszerűsítés szándéka: a hagyományos műszereket és a kezelőszervek nagy részét két, egymás előtt elhelyezett hajlított felület helyettesíti, három kijelzővel. Középen egy 16,9 hüvelykes panelt helyeztek el, a kormány mögött egy 14,2 hüvelykes helyettesíti a szokásos műszereket, és a kormánytól balra is elhelyeztek egy kisebb, 7,2 hüvelykes P-OLED, azaz Plastic OLED panelt. Az összkép itt sokkal harmonikusabb, mint az autó külső stílusa, és persze a belső tér burkolatai is a Cadillac márkától elvárható szinten igényes kivitelűnek tűnnek.
A műszaki megoldások terén elég vegyes a kép: az alvázas kialakításhoz itt már független hátsó felfüggesztést kapnak a vásárlók, sőt, légrugózást és mágneses aktív csillapítást is kínálnak. A benzines változat motorja a nyomórudas Chevrolet V8-as egy változata, de ez is csak alap-elrendezésében régimódi: a 426 lóerős, 6,2 literes szívómotor változó szelepvezérléssel, stop-start rendszerrel és hengerlekapcsolással javít valamelyest a hatékonyságán. A másik motor meglepő módon egy 3 literes, soros hathengeres turbódízel, amely 281 lóerő és 623 Nm leadására alkalmas. Mindkettőhöz a GM saját fejlesztésű 10 fokozatú automata váltóját kínálják.
Az Escalade az elmúlt években nem volt olyan népszerű, mint az első éveiben: az eladások 2007 óta nem lépték át a 30 ezret, tavaly pedig 22 ezer példányt sikerült értékesíteni. Az új változat azonban sok tekintetben előrelépést hoz – elsősorban a menetkomfort javulására büszke a GM luxusmárkája – ami esélyt ad a kereslet növelésére.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.
- Hírek
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.
- Hírek
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.
- Hírek
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.
- Hírek
A hibridek vs villanyautók: 65:51
Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.
- Hírek
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.
- Hírek
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
A CATL úgyis erről álmodozik.
- Hírek
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Közélet
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.
- Hírek
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
Év végére akár két modell is elérhető lesz.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Tesztek
Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant
Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
