Először Európa kapja meg a villany-Mustangot
Miközben a Ford globális modellnek szánja az elektromos, ötajtós Mustangot, most kiderült, hogy a Mach-E először Európában lesz elérhető, méghozzá valószínűleg a mintapiacnak számító Norvégiában indulhat el a pályafutása.
Úgy tudjuk, legfeljebb néhány hónap különbség lesz az európai és az amerikai szállítások beindítása között, de cseppet sem meglepő, hogy Európa előnyt élvez. Fontos, hogy itt még az év vége előtt minél több villanyautót helyezzenek forgalomba, mivel ezekkel lehet jelentősen csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátási flottaátlagot, amivel sok százmillió eurós bírságokat úszhat meg a Ford. Amerikában ilyen jellegű nyomás egyelőre nincsen, bár nyilván ott sem célszerű nagyon megváratni a vásárlókat, így 2020 utolsó negyedévében az Egyesült Államokban is megkapják az autójukat az első megrendelők.
Csak a csúcsváltozatra kell 2021-ig várniuk a vásárlóknak: a 465 lóerős és 380 km hatótávú változat 2021 tavaszára érkezik meg a vásárlókhoz. A Ford szerint ez nagyjából az összes megrendelő 30%-át jelenti.