A C3 eddig is eléggé kilógott a többi négyméteres modell közül, de a modellfrissítés kapcsán egy kicsit még csavartak a formaterven. Ezzel párhuzamosan nő az elérhető változatok száma is.
Az természetesen felismerhető, hogy az alapokhoz nem nyúltak, a teljes modellváltáshoz még nem elég öreg a C3-as, de az igyekezet, hogy észrevehetően változtassanak a karakterén, elég egyértelmű. Az orr-részen például úgy módosítottak, hogy az alsó hűtőmaszk-rúd már összeköti a két első fényszórót is, úgy, hogy a két végén lefelé megtörik, ami egyfajta vizuális bulldog-harapást hoz a látványba.
Oldalt a kevesebb, de nagyobb airbump dudort alakítottak ki az ajtókon, a legkülönösebb újítás pedig a tetőn kialakított keret-szerű dekoráció. Ez utóbbi olyan felületet díszít, amely nem igazán látható – ezért is ritkaság, hogy a tetőt díszítse egy autógyártó – viszont ezzel is nő az elérhető változatok száma. Az eddigi 36 helyett már 97 kombináció valósítható meg a karosszéria- és a tetőszín, illetve a háromféle tetőgrafika variálásával.
A belső tér formái keveset változtak, bár már itt is elérhetők a nagyobb Citroën modellekből már ismert komfort-ülések, vastagabb kárpitozással és extra szivacsréteggel, illetve a sofőrülés már kartámasszal is elérhető. Természetesen korszerűsítették a motorválasztékot is, bár maradtak a már jól ismert szabvány PSA blokkok. Az 1,2 literes háromhengeres 83 és 110, az 1,5 literes HDi dízel 100 és 110 lóerős kivitelben lesz elérhető, és persze minden motorváltozat megfelel az Euro6d-ISC szabványnak.
A megújult C3-ast júniustól kezdik forgalmazni az európai Citroën kereskedések.