Az idén vége lehet az Alfa Giulietta gyártásának
Az olasz szaksajtó szerint a Giulietta pályafutásának az idén tavasszal szakad vége, ami elsősorban az alacsony kereslet számlájára írható.
A hírek szerint egyelőre visszafogták a termelést – napi 40 és 70 közti mennyiség készül Cassinóban – részben a csökkenő érdeklődés miatt, részben azért, mert kell a hely egy új, a Levanténél kisebb Maserati SUV gyártásához. Ám úgy hallani, valamikor tavasszal teljesen leáll a Giulietta gyártása.
A típust a kínálatban állítólag egy, a Stelviónál bő egy számmal kisebb városi terepjáró, a tavaly bemutatott Tonale tanulmány szériaváltozata váltja. Emellett hallani egy még kisebb SUV típusról is, amellyel az ilyen magas üléshelyzetű modellek száma az Alfa Romeo kínálatában háromra nőhet.
A kínálat ilyen jellegű átalakítása nyilván egyetlen célt szolgál: az eladások feltámasztását, amelyek tavaly Európában már az 55 ezret sem érték el, és Észak-Amerikában is 20 ezer alatt maradtak. Azok után, hogy a Fiat Chrysler az elmúlt évek során euró-milliárdokat ölt a márka fejlesztésébe, ez az eredmény egyértelmű kudarc – nem véletlen, hogy most már tényleg csak a lényegre koncentrál a vállalat vezetése, és a legdivatosabb kategóriákban próbálnak helyet csinálni a márkának.