Ezúttal egy kaliforniai vállalkozást, a Canoo-t karol fel a koreai óriáscég, amely saját jogán is az erősebb a villanyautó-gyártók közé tartozik.
Tavaly a Rimac-ba fektetett a Hyundai, és az idén a Canoo már a második villanyautós vállalkozás, amely szintén a koreai vállalattól kap pénzt. Korábban az Arrival nevű furgongyártóval állapodtak meg, amely – részint talán ennek is köszönhetően – a UPS-től kapott is egy giga-megrendelést.
A nagyjából két éve alapított Canoo, hasonlóan az Arrivalhoz, egy gördeszka-platformot fejlesztett ki, amely tartalmaz minden, az autó működéséhez szükséges gépészetet, valamint az akkumulátorokat. Erre az alapra így viszonylag olcsón és gyorsan lehet különböző stílusú és funkciójú felépítményeket tervezni.
A Hyundai ezúttal nem befektetőként pénzeli a Canoo terveit, hanem erre a platformra vetettek szemet, és a terveket, illetve a kis cég fejlesztői kapacitását vásárolják meg: a cél egy olyan platform kialakítása, amelyre minimális költséggel igen sokféle felépítményt építhetnek. Ez ugyan valószínűleg lassítja majd a Canoo saját terveinek megvalósulását, de egyben biztosabb anyagi hátteret nyújthat a cégnek.
A koreai vállalatóriás korábban 87 milliárd dolláros keretet határozott meg, amelyet a jövő mobilitását meghatározó megoldások fejlesztésére szánnak. Ebből a csillagászati összegből költenek villanyautók, üzemanyagcellás hajtások és önvezető járművek fejlesztésére is.