A PSA három éve mutatott be utoljára hasonló platós modellt Afrikában, de az új Landtrek jóval komolyabb hatást kelt, mint a 90-es éveket idéző Pick Up.
A francia gyártónál egyértelműen felismerték a kategória jelentőségét – a világ egyes részein a pickup kategória jelenti az egyetlen használható szárazföldi közlekedési eszközt a nagy teherautókon innen – de láthatóan a kezdetektől igyekeztek takarékosan megközelíteni az új piacot. A 2017-es Pick Up, amelyet csak néhány afrikai országban forgalmaznak, a PSA kínai partnerénél, a Dongfengnél készül, a most bemutatkozó Landtrek pedig egy másik kínai cég, a Changan termékén alapul. A Kaicheng, vagy Kaicene F70 nevű modellre terveztek egy új hűtőmaszkot, és kerestek egy jobb nevet, így valószínűleg elég olcsón megúszták a fejlesztést, a végeredmény mégis korszerű benyomást kelt.
Az új Peugeot terhelhetősége 1,2 tonna, és akár 3 tonnát is vontathat. Háromféle fő változatban lesz elérhető: a rövid kabinos Workhorse változatot gyári platóval és anélkül is szállítják, ezen felül készül még egy harmadik, hosszabb utasterű, négyajtós kivitel Multipurpose néven. Motorból kétféle is lesz: 2,4 literes, 210 lóerős benzines, amelyet hatfokozatú manuális vagy automata váltóval kínálnak, illetve 1,9 literes, 150 lóerős dízel. Ez utóbbit csak manuális váltóval lehet majd megrendelni, viszont hátsókerék-hajtással is kombinálható.
Az autó belsejében állítólag ténylegesen Peugeot eredetű alkatrészek is felbukkannak: a franciáktól jön a kormánykerék, és az információs kijelző is, az előbbi a 3008-asból, az utóbbi az 508-asból származik.
A PSA egyértelműen tisztában van a pickup kategória korlátaival is, így a Landtreket elsősorban Latin-Amerikába és Afrika déli részére szánják. Emellett nem lehetetlen, hogy Kínában is felbukkan a típus, Európában viszont biztosan nem tervezik forgalmazni, ami a kategória itteni eladásait ismerve nem csoda: valószínűleg a típusengedélyeztetés költsége sem térülne meg.