Négyféle motorral érkezik a Cupra Leon

2020.02.21. 11:57

Azt már korábban sejteni engedték, hogy a Cupra Leon is megkapja a VW 245 lóerős hibrid hajtásláncát, de ez csak egy lehetőség lesz a négy közül, méghozzá a legkisebb teljesítményt ígérő.

A hibrid rendszer, amelyről az Octavia RS kapcsán már tettek említést, hasonló elemekből áll, mint a VW Passat GTE és a Skoda Superb IV konnektoros hibrid hajtása: itt is az 1,4 literes TSI turbómotor 150 lóerős változata, és egy 115 lóerős villanymotor dolgozik össze, ez utóbbi pedig egy 13 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát. Ugyanakkor itt 245 lóerő összteljesítményről beszélnek, míg a Superb és a Passat esetében csupán 214-218 lóerőről.

Valószínű, hogy a sportosabb rendszer esetében más a két motort összekötő erőátvitel hangolása, így jobban összehozták a két motor teljesítménygörbéjének csúcsát. A sportos vezetés szempontjából a lényeg persze ugyanaz: ha az akkumulátorból netán kifogyna az energia – ami egyébként nem kevés, elvileg egyébként elég lehet 60 km visszafogott villanyautózásra is – akkor a Cupra Leonnak ez a változata, az eHybrid PHEV egy, az átlagosnál nehezebb 150 lóerős autó dinamikáját hozná.

Talán ezért is készítettek egy azonos névleges teljesítményű benzinest is: ebbe a jól ismert kétliteres VW turbómotor kerül, és itt a 245 lóerő bármikor rendelkezésre áll, ahogy a 370 Nm csúcsnyomaték is. Ugyanennek a motornak a 300 lóerős változatával is kapható lesz a Cupra Leon, sőt, az abszolút csúcsváltozat 310 lóerős lesz, bár ez csak a kombi karosszériával lesz elérhető.

Csak ez utóbbi, legerősebb változat kap összkerékhajtást, ami az MQB platformhoz szabványosított megoldás, és a Cupránál a 4Drive nevet viseli. Manuális váltó viszont nem lesz semelyik motorhoz, csak dupla kuplungos automata váltót kínálnak. Egyelőre csak a csúcsváltozat dinamikai adatait adták meg: ez 4,8 másodperc alatt gyorsulhat százra, a maximális sebességét pedig 250 km/h-ra állították be.

A Seat változattól a Cupra Leon persze nem csak a motorokban tér el: áthangolt futóművet kap, elöl 2,5 hátul 2 centi ültetéssel, 18 vagy 19 hüvelykes felniket, hatalmas légbeömlőkkel ellátott új első lökhárítót, és persze Cupra jelvényes hűtőrácsot.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.