Az elmúlt néhány évben kifejezetten elhanyagolták a DS-t, amelyet a Peugeot csoport eredetileg a kínálat krémjének szánt. Ám úgy néz ki, mintha kezdenének újra lendületbe jönni a dolgok: nem csak a DS 4 utóda várható az idei évre, de valami más is.
Még az idei Genfi Autószalon előtt, február 24-én tartanak egy bemutatót, de már az előzetesekből is sejthető, hogy mi lesz az újdonság. Annyi a részletekből is látszik, hogy viszonylag széles és alacsony autóról van szó, hagyományos, lépcsős hátsó résszel, amelyen az E-tense felirat arra utal, hogy legalább részben elektromos hajtásláncot kap.
A találgatások már meg is indultak: a legjobb tippnek az tűnik, hogy a DS9 néven emlegetett modell bemutatására készülnek, amely a kínálat csúcsát jelenti majd. Ez várhatóan egy nagy méretű, viszonylag konzervatív vonalvezetésű szedán lesz, a PSA kínálatban a Peugeot 607 és a Citroën C6 utóda, az a modell, amely végre elhelyezheti a prémiumgyártók térképén a máig meglehetősen foghíjas kínálatú márkát.
A nagyjából öt méteres modell kapcsán persze megint előjön a régi probléma, hogy a Peugeot a nagy költségcsökkentésben kidobott minden nagyobb motort a gyáraiból, így 1,6 literes benzinesnél, illetve 2 literes dízelnél komolyabbat már nem gyártanak. Ezt alighanem úgy hidalják át – erre utal az E-tense felirat is – hogy itt is egy erős hibrid lesz a csúcsváltozat, az első kerekeket hajtó 200 lóerős villanymotorral és hátul hajtó, hasonló teljesítményű villanymotorral. Így meglesz a presztízshez szükséges akár 4-500 katalógus-lóerő, a mindennapi közlekedéshez meg úgysem nagyon kell 150-200 lóerőnél több, amit az 1,6 literes benzinmotor magában is tud.
#DSautomobiles will introduce its new creation from an iconic location on 24/02/20, and you can follow the reveal online: https://t.co/3u1n7soICF pic.twitter.com/ngQqJj8pvk
— DS Automobiles (@DS_Official) February 20, 2020
Mindez persze csak feltételezés, hogy valójában mit mutat a DS, arra 24-én délulán 5-kor derül fény.