A Hyundai mérnökei olyan automata váltót fejlesztettek, amely megpróbálja megjósolni a közeljövőt, és eszerint tervezi meg a sebességváltó működését.
Az ICT Connected Shift System elnevezésű rendszer meglepően sok paramétert vesz figyelembe a váltó vezérléséhez. A 3D navigáció domborzati és a forgalomsűrűségi adatait, valamint a fedélzeti kamerák és távolság-érzékelők adatait figyelembe véve igyekszik meghatározni az optimális váltási stratégiát több lehetséges eseménysorra is felkészülve. A tesztek szerint ezzel egyrészt sikerült kanyargós úton 43%-kal csökkenteni a váltás gyakoriságát, másrészt a fékezések gyakorisága is csökkent 11%-kal. Mindez a koreai gyártó szerint az autó számára alacsonyabb fék-kopást jelent, a sofőrnek pedig pihentetőbb vezetést.
Egyelőre nem tudni, hogy a kísérleti stádiumban levő megoldást mikor és mely modellekben kezdi alkalmazni a gyártó. De sokat nem várhantnak vele, hiszen a sebességváltó az egyik olyan alkatrész, amely a belsőégésű motorral együtt valószínűleg fokozatosan eltűnik majd a személyautókból.