Kiderült, milyen a DS új luxusautója
Még erősen foghíjas a DS kínálat, jelenleg még csak a DS 3 Crossback és a DS 7 Crossback alkotja, de most megmutatták a kínálat csúcsának szánt DS 9-et.
Természetesen itt is a Peugeot csoportra jellemző erős szabványosítással találkozhatunk, aminek az lett az eredménye, hogy a DS 9 körvonalai szinte megegyeznek a Peugeot 508 Kínában forgalmazott, nyújtott L változatáéival. A részleteket ugyanakkor nagyon megváltoztatták, alkalmazkodva a DS márkához tartozó márkaarculathoz. Az összhatás elegáns, nyúlánk, és szemből meglehetősen agresszív nagykocsi.
A 4,93 méter hosszú és 1,85 méter széles modell a maga 2,9 méteres tengelytávjával valószínűleg a legnagyobb modell marad a PSA kínálatában. Mivel ekkora autóhoz nincs igazán méretben illeszkedő motorja a cégnek, hibrid hajtásrendszerrel készül.
Egyelőre egy 225 lóerős, fronthajtású változatot mutattak be, amelyben egy 1,6 literes turbós négyhengeres és egy 110 lóerős villanymotor dolgozik együtt. A rendszer tisztán elektromos üzemben is használható 135 km/h sebességig, egyébként a villanymotor csak induláskor és intenzívebb gyorsításokkor lép be a hajtásba. Későbbre két újabb hajtás-változatot ígérnek, egy nagyobb akkumulátort tartalmazó, de hasonló felépítésű 250 lóerőset, illetve egy összkerék-hajtásút, amely elektromos hajtású hátsó tengellyel készül, és állítólag 360 lóerős lesz.
A hasonlóság a kínai 508 L-lel egyébként nem véletlen: a DS ugyanott, Kínában állítja elő a két típust, amelyek közül azonban csak a DS 9 érkezik Európába is. Így itt ez lesz a teljes PSA csoport legtágasabb személyautója. A tervek szerint a típus európai forgalmazását az év második felében kezdik meg.