Megjött a három legerősebb gyári Golf
A Cupra Leon változatok bemutatója után nagy meglepetést már nem okoz a sportos Golf-trió, legalábbis a hajtás szempontjából. Külsőre elég visszafogott mind a három változat, de ahhoz azért elég ismertetőjegyet hordoznak, hogy a felismerésük ne okozzon gondot.
A közös pont egyértelműen az új első lökhárító, a nagy, méhsejt-mintás alsó légbeömlővel, amelyet kétoldalt öt-öt apró LED-lámpával, illetve egy-egy C-alakú műanyag betéttel igyekeztek azonosíthatóvá tenni. Azt viszont szemből csak a felirat alapján lehet megállapítani, hogy a három sportmodell közül melyikkel találkoztunk éppen. Hátulnézetből viszont árulkodnak a kipufogóvégek: a GTI kétoldalt egy-egy nagy kerek krómvéget visel, a GTD csak az egyik oldalt kapott ilyet, viszont rögtön duplát, a GTE-n viszont nincs látható kipufogónyílás, helyette két végén hurokban végződő krómszínű dekoráció került a lökhárító alsó, fényezetlen részére.
A hajtási megoldások közül már egyik sem hat újdonságnak. A GTI-be a kétliteres, EA888-as turbómotor-család 245 lóerős változata kerül, 370 Nm-es csúcsnyomatékkal, amely hatfokozatú manuális váltó, vagy hétfokozatú DSG közbeiktatásával hajtja a két első kereket. Ahogy már korábban azt megszokhattuk, ezúttal sem kap önzáró differenciálművet a típus, helyette a fékekkel igyekszik megakadályozni, hogy a kisebb tapadású kerék kipörögjön. Hasonló felépítésű a GTD, de ahogy a névből is sejthető, dízelmotorral: a kétliteres TDI 200 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú változatát alkalmazzák benne, természetesen az összes dízel Golfban használt dupla AdBlue befecskendezéssel. Itt kézi váltót már nem kínálnak, csak a dupla kuplungos automatát. A család harmadik tagja, a GTE konnektoros hibrid, 1,4 literes, 150 lóerős turbós benzinmotorral és 115 lóerős villanymotorral. A rendszer összteljesítménye itt is 245 lóerő, ami csak akkor csalható elő az autóból, ha a 13 kWh-s Li-ion akkucsomagban épp van elég töltés. Feltöltve viszont 130 km/h-s sebesség alatt tisztán villanyautóként is használható lesz, elvben akár 60 km-en át.
A Volkswagen mindhárom sportos Golf változaton alkalmazza a Vehicle Dynamics Manager nevű megoldást, amely lényegében az XDS, azaz a már említett önzárás-szimuláció és a DCC adaptív futómű összehangolását jelenti. A sofőr választhat a Comfort, ECO és Sport módok közül, de maga is kikeverheti a számára kellemes kombinációt az Individual üzemmódban. A futómű ültetése egyébként alig észlelhető: a GTI és a GTD másfél centivel került alacsonyabbra, mint a polgári változatok, a GTE esetében pedig még ennyi eltérés sincsen.
Érdekes módon egyelőre nem említették meg, hogy milyen a sportos Golfok dinamikája, de az az érzésünk, hogy a Genfi Autószalonon megtudhatjuk a hiányzó részleteket. A trió forgalmazását a nyár folyamán kezdi meg Európában a Volkswagen.