A Polo Classic óta nem volt kis szedán a VW kínálatában Európában, de másutt ez nem igaz. Most például Európában lepleztek le egy új Polo Sedan típusjelzésű modellt, amely azonban nem egészen az, aminek látszik.
A helyi piac árérzékenységére tekintettel olyan autóra volt szükség, amelynek a fejlesztésére nem kell sokat költeni, és lehetőleg a gyártás beindítására sem. Így, bár a VW Polónak létezik lépcsős hátú változata – Virtus néven gyártják Brazíliában – az oroszok Polo Sedan néven a Skoda Rapidot kapják meg, azt a modellt, amely Európában nemrég futott ki a csehek kínálatából.
A formát persze igyekeztek a VW arculatához szabni, de műszaki szempontból a típus olyannyira nem friss, hogy még az MQB platform előtt használt PQ23 jelzésű padlólemezre épül. És ami azt illeti, a típus csak formájában emlékeztet egy szedánra: valójában ötajtós, hiszen ahogy a Rapid esetében, a csomagtérajtó itt is magában foglalja a hátsó ablakot, azaz technikailag egy lépcsős hátú ötajtós, nem hagyományos szedán.
Oroszországban egyébként a kevésbé szigorú károsanyag- és szén-dioxid-kibocsátási előírások miatt a motorválaszték is állhat régebbi motorokból: az új modellbe régi vágású 1,6 literes szívómotor kerül 90 vagy 110 lóerővel, emellett az 1,4 literes, 125 lóerős turbómotor és az 1,6 literes, 110 lóerős dízel is régebbi EU-s modellekből lehet ismerős. Az alapmodellekbe ráadásul ötsebességes váltót építenek majd.
Ugyanakkor akadnak területek, ahol egész korszerűnek hat a régi-új típus, például teljesen képernyő-alapú műszerfallal is kínálják majd. Az 550 literes csomagtér és a 4,48 méteres hossz alapján pedig egész használható családi járműnek ígérkezik, bár azt még nem tudni, hogy árban mennyire lesz versenyképes, mondjuk a Lada típusaival szemben.
Természetesen a típus helyben készül majd, a VW csoport Kalugában működő üzemében, egy gyártósoron a nemrég szintén felújított Skoda Rapiddal.