Jelenleg úgy néz ki, hogy talán a nyár végén el tudják kezdeni az Aiways U5 európai piaci bevezetését, pedig a tavalyi tervekben még április szerepelt. Ám a koronavírus-járvány miatt lassan a teljes kínai autóipar leállni látszik, így ebből a tervből már biztosan nem lesz semmi.
A márka ettől függetlenül már szervezi az európai hálózatát. Elsősorban internetes értékesítést terveznek, amihez kevesebb kereskedésre van szükség. Ugyanakkor a típus terjesztésére és népszerűsítésére szerződést kötöttek a német Euronics áruházlánccal, amely Németországban vállalta az első szériamodell, az U5 forgalmazásának feladatát.
Az Aiways elsősorban lízingben tervezi értékesíteni elektromos autóit: bár a cég szerint később szóba jöhet akár egyfajta előfizetéses konstrukció, vagy a hagyományos autóeladás is, egyelőre arra készülnek, hogy a többség meghatározott időtartamra bérli majd az autóikat.
Saját szervizhálózatot egyelőre nem tervez létrehozni a cég – az U5 elvileg kifejezetten igénytelen gép, 100 ezer kilométeres szervizperiódussal – így Németországban a független ATU szervizhálózattal szerződtek le az autók karbantartására.
A jelenlegi tervek szerint augusztusban kezdik a márka bevezetését, egyelőre hat nagyobb európai piacon: Dániában, Franciaországban, Németországban, Hollandiában, Norvégiában és Svájcban.