Eladja dízelfejlesztő részlegét a GM
A General Motors vagyonokat költött a torinói dízelmotor-fejlesztő részleg felépítésére, ám az Opel eladása óta kevés haszon származott ebből. Így most egy beszállítónak adják tovább, amely bővítené a tevékenységi kört és más autógyáraknak is fejlesztene itt bérmunkában.
Az Opel eladása után a General Motors még két motort fejlesztetett ki Torinóban. Az 1,6 literes LH7 dízelt kisebb terepjárókban alkalmazzák, a 3 literes, soros hathengeres LM2-est pedig nagyobb, hosszmotoros amerikai terepjárókba és pickupokba építik. Ám azok után, hogy a legnagyobb dízel-piacon, Európában nincs jelen a cég, sőt, nemrég Indiából is kivonultak, a dízelmotor-fejlesztési kapacitás kihasználása reménytelen. Nyilván ezért adnak most túl rajta.
A vásárló a Punch Group nevű cég, amely korábban a GM strasbourgi váltógyárát is átvette, és bérmunkában gyárt automata váltókat egyebek közt a ZF-nek. Úgy néz ki, az új vezetés alatt Torinóban továbbra is dolgozik majd a GM számára, valószínűleg a dízelmotor-fejlesztést is folytatják, de a mérnöki kapacitás alaposabb kihasználása, és ennek érdekében a szakterületek bővítése szerepel a tervekben. „Világszínvonalú mérnöki szolgáltatásokat szeretnénk nyújtani. Ennek érdekében új szegmensek számára fejlesztünk majd motorokat, és teljes hajtáslánc-megoldásokat kínálunk majd világszerte.” - mondta a Punch Group vezérigazgatója, Guido Dumarey.
Nem ez az első eset, hogy hasonló módon kiszervezik a GM egyik korábbi európai fejlesztőközpontját: a Peugeot még 2018-ban adta el az Opel rüsselsheimi fejlesztőrészlegének nagy részét a Segula Technologies nevű vállalatnak, amely a Punch Group-hoz hasonlóan bérmunkából tervezte eltartani az ott dolgozó mintegy kétezer szakembert.