Felszámolják a Bristol autógyárat

2020.03.06. 17:59

A Bristol feltámasztása körül a 2011-es csőd óta megy a szerencsétlenkedés. Mutattak egy új prototípust 2016-ban, de az akkor tett ígéretekből nem lett semmi. A tartozások miatt viszont a hitelezők kezdeményezték a felszámolást, és a tulajdonos hiába fellebbezett a bíróságon.

Így valószínűleg végleg megszűnik a Bristol, mint autógyártó, bár a tulajdonosok klubja állítólag igyekszik megmenteni, amit csak lehet. „Abban reménykedünk, hogy együtt tudjuk tartani a cég tulajdonát, illetve az archívumot” - írja a klub, amely állítólag már felvette a kapcsolatot a felszámolást végző céggel.

A Bristol tulajdona azért is érdekes, mert a legenda szerint a mai napig megvan minden gyártószerszám a cég minden egyes típusának karosszériaelemeihez, így az alkatrész-utánpótlás szempontjából is fontos, hogy ezek ne kallódjanak el.

A cég egyébként komoly tervekkel indult 1945-ben, a Bristol repülőgépgyár leányvállalataként. A gyártás a BMW 328 továbbfejlesztett tervei alapján 1946-ban indult meg, és 1960-ig a repülőgép-gyártó leányvállalataként működött. A drága autók iránt azonban soha nem mutatkozott túl nagy kereslet, így amikor a Bristol többi része 1960-ban beolvadt a British Aircraft Corporation-be, az autógyárat megvehette annak két korábbi vezetője.

A Bristol márka ezek után fura, elitista zárványként maradt fenn 2011-ig: nagyrészt Chrysler motoros, nagy, régimódi hatású túrakocsikat gyártottak, évi néhány tucat példányban, méregdrágán. 2011-ben egy csődeljárás után a Kamkorp nevű cég vette át a márka irányítását, de hiába mutatták be a Bullet nevű, BMW motoros modellt 2016-ban, az autógyártás már nem indult újra a Bristolnál.

Összesen néhány ezer Bristol készült az elmúlt több mint 70 év során, de ezeknek egy jelentős része karbantartott, működőképes autó a mai napig, ezért is van rá esély, hogy a népes, és jellemezően jómódú tagokból álló tulajdonosi klub tényleg együtt tudja tartani a Bristol autógyár maradványainak legfontosabb részét.

Aki pedig eljutott idáig ennek a hírnek az olvasásával, ne mulassza el elolvasni az ország, vagy inkább Közép-Európa egyetlen Bristol Fighter tesztjét, ami épp itt van minálunk. Csikós készítette 2009-ben, amikor még ment a bolt.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.