Ola Kallenius, a Mercedes vezérigazgatója egy interjú során maga erősítette meg, hogy a G osztály azok közt a modellek közt lesz, amelyből a hagyományos változatok mellett elektromos is készül.
A cégvezető elmondta, hogy az alapjaitól átdolgozott G osztály, amely 2018-ban mutattak be, várakozáson felül teljesített: tavaly, az új W464-esből néhány híján 35 ezer fogyott, 13 ezerrel többet, mint az elődjéből két annak utolsó teljes évében, 2017-ben.
Igazán nem is meglepő, hogy a G osztályból villanyautó lesz. A költséges hajtáslánc egy ilyen méregdrága luxusterepjáró árába simán belefér, még nyereség is bőven marad úgy, hogy az ár emelése sem szükségszerű. Az autó méreteihez és tömegéhez képest az akkumulátor okozta többletsúly sem akkora, mint egy személyautó esetében. Ráadásul a G osztály 1970-es évek végi stílusa vagy egy évtizede újra divatba jött, és a közönség lelkesedése nem látszik lohadni: bármilyen drága és erős változatot hoztak eddig ki belőle szinte bármilyen áron, mindig akadt rá vevő.
Egy új modell kifejlesztése persze így sem megy majd egyik napról a másikra. Az autóipar aktuális fejlesztési tempóját ismerve legalább még három év, mire láthatjuk a luxusterepjáró villanyos változatát, de mivel tucatnyi elektromos és hagyományos típuson dolgozik most a Mercedes mérnökgárdája egyszerre, azon sem lepődnénk meg, ha csak az évtized közepére készülne el a típus.