A DS márka fejlesztése ugyan kissé háttérbe szorult mostanság, de talán épp ezért maradt idejük egy olyan projektre, amely megvalósulni ugyan aligha fog, viszont jelzi, hogy fontosnak tartják a kapcsolatot a Citroën múltjának elegánsabb részével.
Valószínűleg a Citroën SM áll a legközelebb ahhoz, hogy luxusautónak tekinthessük. A nagy kupé V6-os Maserati motorjával, hidropneumatikus felfüggesztésével és alacsony légellenállású, hátrafelé keskenyedő karosszériájával még jobban kilógott a korabeli sportkocsik közül, mint manapság gondolnánk, hiszen akkortájt még az elsőkerék-hajtás nem volt olyan elterjedt mint manapság.
A DS két tervet is készített, amelyek az eredeti SM karakterét próbálják felidézni. Geoffrey Rossillion vázlatain az orr-rész kialakítása és az oldalablakok formája az, ami egyértelműen a Citroën elegáns kupéját idézik. Romain Saquet jobban elrugaszkodott az eredeti formáktól, de ő is felhasználta a csúcsos orrkialakítást, és itt megjelenik a félig letakart hátsó kerék is, ha nem is pont úgy, ahogy az eredeti SM-en.
Eléggé valószínűtlen, hogy a PSA csoportnak a közeljövőben jutna erőforrása egy hasonló rétegmodell megvalósítására, különösen ha a Fiat-Chrylser fúzió létrejön, de az azért ennyiből is sejthető, hogy az ötletek nem hiányoznának hozzá.