A kapszulás kávé után bemutatták ezt is, bár nem olyan biztos, hogy örülnénk, ha elterjedne.
A Goodyear őrületes ötlete a Recharge nevű, villanyautókhoz tervezett koncepció-kerék. Nem azért, mert zseniális lenne műszakilag – lehet, hogy az, de tényleg nem sok konkrétum derül ki róla – hanem mert csupa ismerős elemből álló, tetszetős kütyü, ami azt ígéri, hogy levesz a vállunkról minden gondot, például nem kell többet a gumishoz rohangálni félévente.
Pontosabban majdnem mindent, mert ugye kapszula, az kell bele. Személyre, vagy időjárásra szabott, a lényeg, hogy szép színes lesz, és mindenféle keverékű lehet. Valami olyasmiről van szó – de ez tényleg csak spekuláció a videóanyag alapján – hogy a pókháló ihlette, levegőn megszilárduló rugalmas anyagból nyom ki a rendszer kis futófelület-párnácskákat a kopás mértékének megfelelő tempóban. A folyadék-keverék változtatásával a kerék viselkedése is változtatható, és maga a kerék elvileg nagyon hosszú életű lehet, ha szorgosan vesszük bele a kapszulát, és meg sem hibásodik az adagolórendszer.
Egy csomó kérdésre így sincs válasz, például hogy az alig ujjnyi vastag futófelület-foltok, vagy a kereket merevítő, huzalosnak tűnő struktúra mennyi rugózást biztosít – a pneumatikus gumiabroncs azért nagyban hozzájárul az utazási kényelemhez – ahogy arra sem, hogy milyen gyakran kellene kapszulát adagolni a kerekekbe, ez milyen költségekkel járna, és egyetlen gyártó termékéhez kötné-e a fogyasztót.

Arra, hogy mi lesz a futófelület kopadékából, azzal igyekszik választ adni a Goodyear, hogy a pókháló-ihlette anyag biológiailag lebomlik, a sok kínzó kérdés azonban ezzel csak megváltozik, nem tűnik el. Vajon milyenek lesznek az utak, ha az összes autóból biológiailag lebomló futófelület-maradék kenődik rá, valószínűleg sokkal nagyobb mennyiségben, mint eddig. Lesz-e szaga bomlás közben, esetleg világít-e a sötétben, elcsúszunk-e rajta, vagy inkább hozzáragad a cipőtalpunk, mit csinál ha megázik, növeli-e a szálló por koncentrációját a levegőben, esetleg az asztmás megbetegedések kockázatát, és így tovább.
Persze valószínűbb, hogy a Goodyear sem gondolja ezt egészen komolyan: a lényege, hogy megmutassa, a cégnek van valódi jövőképe, és nem csak abból szeretné kitömni a részvényesei zsebét évről évre, hogy minél több gumiabroncsot igyekszik rásózni az autóhasználókra, amivel aktívan hozzájárul az emberiség visszaforgathatatlan, feldolgozhatatlan hulladék-állományához. A többi gyártó egyelőre leragadt a műanyaghálós koncepció-kerekek mutogatásánál, és azokhoz képest a Recharge tényleg űrtechnikának hat. Mint az atommeghajtású légpárnás az 50-es évek sci-fi irodalmában: egy tényleg sokkal szebb jövő alkatrésze, ami reméljük talán el sem jön soha.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Budapestre jön Izrael miniszterelnöke, kismillió lezárásra kell számítani szerdától vasárnapig
Érdemes megnézni mikor, hol lesz korlátozás.
- Hírek
Az év lúzere: kétszáz méter után a falban végezte a Mustang
Az egyik kezével a telefonját fogva videót vesz fel, a másikkal pedig úgy fogja a kormányt, hogy egy vezetéstechnikai oktató azonnal sírva fakadna.
- Hírek
Macskamentás üléssel rukkolt elő a Honda, hogy jól érezze magát házi kedvencünk
Ha sikeres lesz, jön a kaparófaként szolgáló váltókar.
- Hírek
Nagyon pórul járhat a Stellantis
Ez a cég lehet a legnagyobb vesztese az amerikai vámbombázásnak.
- Hírek
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Tesztek
A magyar realitás teteje: a szívóbenzinTeszt: Hyundai i30 1.5 DPI
A válasz természetesen a használt autó, de az újak között egy átlagos családnak ennél többre nincs szüksége – pénze pláne.
- Közélet
Drasztikus áresés a magyar villanyautóknál
Mennyi idősek a Használtautó.hu-n hirdetett autók? Mennyibe kerülnek? Hány forint egy benzines? És egy dízel? Vagy a hibrid? Netán az elekromos?
- Tesztek
Egységnyi pénzért rengeteg autót ad a legek DaciájaBemutató: Dacia Bigster hybrid 155
700 literes csomagtartó, 1,8-as motor, ütős formaterv és 10 millió forintos ár. Hol itt az átverés?
- Hírek
Musk terrorizmusnak nevezte a Rómában történt tűzesetet
Hétfőn nem csak Rómában, hanem Svédországban is megrongáltak két Tesla kereskedést.
- Közélet
Keressük Magyarország legrosszabb útszakaszát!
Tavaly a legrosszabb körforgalmat, idén pedig a legrosszabb útszakaszt keressük
- Hírek
Az Isuzu elhozta a legízlésesebb pickup restomodot
A Délkelet-Ázsiára jellemző mindenes puttonyost gondolták újra.
- Hírek
Itt az Insteroid, a Hyundai „modern álomautója”
A tanulmány kívülről egy retró versenyautó és egy modern WRC raliautó szerelemgyerekének tűnik.
- Hírek
Így néz ki a rendőrautó, amit felkapott a tornádó
A két tonnás Explorert játszi könnyedséggel hajította el a forgószél.
- Hírek
Tűz ütött ki egy római Tesla kereskedésnél, 17 autó teljesen kiégett
A tűz okát még kutatják.
- Hírek
Baleset az M86-oson: nyerges vontató és személygépkocsi ütközött
A baleset a Szombathely felé vezető oldalon, a 133-134-es kilométer között történt.
- Hírek
Közel 700 forintos benzin? Ez lett belőle
Latin-Amerika fityiszt mutat elektromos autózásban Kelet-Közép-Európának.
- Hírek
Űridővel döntött rekordot az Aston Martin Valkyrie a Top Gear pályáján
Az 1156 lóerős szörnyeteg 1 perc 9,6 másodperces időt futott.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
A legenyhébb jóslat, hogy eljött a világvége
Trump ráolvasással akadályozná meg az autók drágulását a vámemelések miatt.
