Újabb autógyárak állnak le Európában
A Fiat után más gyártók is bejelentették, hogy üzemeket állítanak le Európa-szerte. A PSA például a legtöbb európai üzemét leállítja a járványügyi helyzetre tekintettel, a Renault a francia és spanyol gyárakat állította le, a VW pedig Szlovákiában függesztette fel a termelést.
A legnagyobb gyárbezárási akciót a PSA csoport jelentette be: a franciaországi Mulhouse-ban és a spanyolországi Madridban működő üzemeikben már hétfőn leállt a termelés, kedden Poissy, Rennes, Socheaux, Zaragoza, Eisenach, Rüsselsheim, Ellsmere Port és Gliwice állítja le a gépsorokat, szerdától pedig Hordain, Vigo és Mangualde sem termel tovább. Csütörtökig még folyhat a munka Lutonban és Trnavában. A leállást a PSA-nál egyelőre március 27-éig tervezik, a cégvezetés nyilván abban bízik, hogy addig valamelyest normalizálódik a koronavírus-helyzet.
A Renault kevesebb üzemében függeszti fel a munkát, és úgy néz ki, ahol leállnak a gépsorok, ott is inkább az alkatrészhiány az ok. Egyelőre két spanyol üzemet, és a Renault Zoe-t előállító Flins-i gépsorokat kellett leállítani. Úgy néz ki, a Renault folytatná a termelést, ameddig lehet, sőt, arról beszéltek, hogy felmerült a kisegítő munkaerő felvételének lehetősége is, mivel a francia iskolák bezárása miatt számos dolgozójuk kért szabadságot.
Úgy néz ki, a Volkswagennél is egy néhány hetes teljes leállás mellett döntöttek, bár eddig a legtöbb üzemben épp csak elkezdték az előkészületeket. Eddig a Seat spanyol üzemeit, valamint a portugál és a szlovák VW gyárat kellett bezárni, ezen felül a Lamborghini és a Ducati olasz telephelyein állt le a munka. Herbert Diess, a VW csoport vezérigazgatója azt mondta, a továbbiakról az egyes márkák adnak ki közleményeket, ahogy meghozták a döntéseket a konkrét menetrendről.
Bár több autógyártó egyelőre folytatja a termelést, egyre valószínűbb, hogy a következő néhány hét nagyobb arányú leállást hoz majd, részint egyes alkatrészek szállítási nehézségei, részint a járványveszély miatt drámaian visszaeső kereslet miatt.