Az aktuális divatnak látványosan igyekszik megfelelni a Genesis: az új G80 ötajtós kupétetős kialakítással, és minden eddiginél nagyobb hűtőráccsal igyekszik megszorongatni a prémium-szegmenst uraló német konkurenciát.
Eddig a G80 volt az egyetlen modell, amely még nem a Genesis márka számára készült: ezt a típust 2013-ban még Hyundai Genesis néven vezették be, és csak három évre rá lett a típusnevéből márkajelzés, és kapta meg a G80 kódot. A típus így sem tűnt még öregnek, de a Hyundainál láthatóan értik, hogy korszerű típusválaszték kell, ha az Audi-BMW-Mercedes trió mellett labdába akarnak rúgni.
A G80-on látszik a tervezőknek az a törekvése, hogy valamiképp megkülönböztessék a márkát a versenytársaktól, de az is, hogy elég sokat nézegették a konkurenciát. A gigászi pajzs-forma hűtőrács és a vízszintesen osztott lámpák egyértelműen az új márkaarculat részei – nagyon hasonlóakat láttunk a GV80 terepjárón is – ugyanakkor a formaterv nagy vonalakban túlzottan emlékeztet az Audi A7-esre.
Egy hátsókerék-hajtású A7-esre, ha pontosak szeretnénk lenni, hiszen a Genesis eddig csak ilyen modelleket mutatott be. A műszaki alapok viszont korszerűbbek lettek, így például több alumínium alkalmazásával sikerült úgy 110 kg-mal csökkenteni az autó tömegét, és ezzel párhuzamosan a tömegközéppontot is lejjebb vinni. Az eddigi V6-os, illetve V8-as szívómotorokat két turbómotor váltja. Az olcsóbb kivitelekbe 2,5 literes négyhengeres kerül, 300 lóerővel, a legerősebb változatot pedig egy 3,5 literes V6-os hajtja majd, amely 375 lóerős lesz. Emellett Észak-Amerikán kívül elérhető lesz 2,2 literes, 210 lóerős turbódízel motorral is.
Dél-Koreában a napokban kezdik forgalmazni az új G80-ast, az viszont még mindig nem biztos, hogy Európába egyáltalán eljut-e. A Hyundai csoport a kezdetek óta ígéri, hogy elhozzák luxusmárkájukat Európába, de nem sietnek ezzel a lépéssel, mivel igen kockázatosnak tartják, némi joggal. A felméréseik szerint Európában a legnehezebb új luxusautó-márkaként érvényesülni, részben a hagyománytisztelő vásárlóközönség, részben az erős konkurencia miatt, ahogy azt a Cadillac és az Infiniti példája is mutatta az elmúlt másfél évtized során. Ám ha rászánnák magukat egy európai bevezetésre a következő négy-öt évben, a most bemutatott G80 biztosan ott lenne a kezdeti kínálatban.