Az aktuális divatnak látványosan igyekszik megfelelni a Genesis: az új G80 ötajtós kupétetős kialakítással, és minden eddiginél nagyobb hűtőráccsal igyekszik megszorongatni a prémium-szegmenst uraló német konkurenciát.

Eddig a G80 volt az egyetlen modell, amely még nem a Genesis márka számára készült: ezt a típust 2013-ban még Hyundai Genesis néven vezették be, és csak három évre rá lett a típusnevéből márkajelzés, és kapta meg a G80 kódot. A típus így sem tűnt még öregnek, de a Hyundainál láthatóan értik, hogy korszerű típusválaszték kell, ha az Audi-BMW-Mercedes trió mellett labdába akarnak rúgni.
A G80-on látszik a tervezőknek az a törekvése, hogy valamiképp megkülönböztessék a márkát a versenytársaktól, de az is, hogy elég sokat nézegették a konkurenciát. A gigászi pajzs-forma hűtőrács és a vízszintesen osztott lámpák egyértelműen az új márkaarculat részei – nagyon hasonlóakat láttunk a GV80 terepjárón is – ugyanakkor a formaterv nagy vonalakban túlzottan emlékeztet az Audi A7-esre.
Megérkezett az első Genesis luxusterepjáró
A GV80-assal új vizekre evez a Hyundai luxusmárkája.
Egy hátsókerék-hajtású A7-esre, ha pontosak szeretnénk lenni, hiszen a Genesis eddig csak ilyen modelleket mutatott be. A műszaki alapok viszont korszerűbbek lettek, így például több alumínium alkalmazásával sikerült úgy 110 kg-mal csökkenteni az autó tömegét, és ezzel párhuzamosan a tömegközéppontot is lejjebb vinni. Az eddigi V6-os, illetve V8-as szívómotorokat két turbómotor váltja. Az olcsóbb kivitelekbe 2,5 literes négyhengeres kerül, 300 lóerővel, a legerősebb változatot pedig egy 3,5 literes V6-os hajtja majd, amely 375 lóerős lesz. Emellett Észak-Amerikán kívül elérhető lesz 2,2 literes, 210 lóerős turbódízel motorral is.
Dél-Koreában a napokban kezdik forgalmazni az új G80-ast, az viszont még mindig nem biztos, hogy Európába egyáltalán eljut-e. A Hyundai csoport a kezdetek óta ígéri, hogy elhozzák luxusmárkájukat Európába, de nem sietnek ezzel a lépéssel, mivel igen kockázatosnak tartják, némi joggal. A felméréseik szerint Európában a legnehezebb új luxusautó-márkaként érvényesülni, részben a hagyománytisztelő vásárlóközönség, részben az erős konkurencia miatt, ahogy azt a Cadillac és az Infiniti példája is mutatta az elmúlt másfél évtized során. Ám ha rászánnák magukat egy európai bevezetésre a következő négy-öt évben, a most bemutatott G80 biztosan ott lenne a kezdeti kínálatban.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
