A Honda visszatér a kapcsolókhoz
Bár az érintőképernyő már több mint egy évtizede terjed megállíthatatlanul, az autógyártásban csak az utóbbi években kezdett teljesen eluralkodni. És úgy tűnik, a vásárlók és az autógyárak egy része sem tartja ezt a jelenséget igazán jónak.
![ui](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3232/32327/323270/32327021_2479021_182663c5fd25a3483fc3eead8de90210_wm.jpg)
Az új Jazz kapcsán nyilatkozta a fejlesztés vezetője, Takeki Tanaka, hogy nem véletlenül kapott dedikált forgatógombokat a légkondicionálás és a fűtés. „Az ok elég egyszerű. Csökkenteni szerettük volna a vezető figyelmét elterelő tényezőket... A vásárlóktól is azt a visszajelzést kaptuk, hogy az érintőképernyőn nehézkesebben kezelhetők ezek a funkciók.” - mondta. Tanaka meglátásait a legújabb kutatások is alátámasztják.
Az érintőképernyő autós alkalmazása kapcsán a kezdetektől felmerültek biztonsági aggályok, mivel a kezelésekor elvonja az útról a sofőr tekintetét. Ugyanakkor a divat mellett nyilván takarékossági szempontból is kedvező az autóipar számára, hiszen elvileg teljesen kiválthat minden gombot és kapcsolót, így drámaian csökkentheti a belső tér kialakításának költségét.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)