Négy évvel ezelőtt a Mazda RX-Vision koncepciója előtt sokan leborultak. Egyrészt nagyon szép sportautót rajzoltak a Mazdánál, másrészt ez egy apró reményt adott az autómániásoknak, hogy esetleg visszatérhet a Wankel-motor. Most legalább egy ilyen szép sportautó koncepciót kaptunk, egy hibrid hajtással vegyített Wankel-motorral és ezer lóerő feletti teljesítménnyel. A legérdekesebb mégis az, hogy a koncepció nem a Mazdától jön.
A Mitsubishi Motors egyik formatervezője, Maximilian Schneider álmodta meg a Mazda RX-10 koncepciót a négy évvel korábbi RX-Vision alapján. Fényszórói és első hűtőrácsa emlékeztetnek a Mazda formavilágára, de ezeken kívül csak a logó árulkodik arról, hogy mi akar ez lenni. Az autó egyáltalán nem lógna ki a mai szupersportautók közül, teljesítményét tekintve pedig főleg nem.
Minden adat kizárólag álmodozás és sosem született meg a technika amivel Schneider az autót mozgatná. 2,3 literes, három rotoros Wankel-motort tenne bele egy turbóval megsegítve. Ez a rendszer önmagában 780 lóerőt tudna, és ehhez jönne még az első tengelyre épített, két darab, egyenként 125 lóerős villanymotor. Így elméletben a rendszer összteljesítménye 1030 lóerő lenne, amivel az autó 2,5 másodperc alatt érné el a százas tempót álló helyzetből. A végsebességét olyan 427 km/órára saccolják, így bőven versenyképes marad a mai csúcs sportautókkal.
Az autó középmotoros elrendezésű lenne, így tud az eleje ilyen rövid maradni. A Mazdánál egyelőre nem tudni, hogy készülnek-e bármilyen hasonló sportautóval. Az se derült ki, hogy a Wankel-motort használnák-e úgy, mint anno az RX-7 és RX-8 sportautókban. Jelenleg csak hatótávnövelőként él egy elektromos SUV-ban, a Mazda MX-30-ban.