Vadiúj Land Roverek két liter alatti fogyasztással
Egyszerre két típusában is bemutatta a Land Rover minden részletében új, konnektoros hibrid hajtását. Ebben egy háromhengeres turbómotor és egy villanymotor együttesen állít elő több mint háromszáz lóerőt – erre is utal a P300e típusjelzés.
A háromhengeres motor is az Ingenium építőkészletből való, amelyből kétliteres négyhengeres és háromliteres hathengeres változatokat már kínálnak egy ideje. Az 1,5 literes motor kifejezetten erős: 197 brit lóerőt ad meg a gyártó. A fejlesztők szerint a motor nagy előnye, hogy a négyhengeresnél 37 kg-mal könnyebb, és az alacsony belső súrlódás miatt hatékonyabb is.
A P300e hajtás másik fele egy 107 lóerős villanymotor, amellyel a rendszer összteljesítménye 296 lóerőre adódik. A villanymotort egy külső forrásból is tölthető, 15 kWh-s akkucsomag táplálja, amelyet a Samsung szállít.
Az új hajtást két modellben egyszerre mutatták be: a Land Rover Discovery Sportban és a Range Rover Evoque-ban lesz elérhető. A kisebb Evoque 6,1 másodperc alatt gyorsulhat 100 km/h-ra, és feltöltött akkumulátorral az első 100 km-en 1,4 liter benzinnel is beéri, a Discovery Sportnál 6,2 másodper és 1,6 liter ugyanez a két adat. Elektromos üzemben mindkét modell végsebességét 135 km/h-ra korlátozza a hajtásrendszer, az Evoque hatótávja a benzinmotor beindítása előtt 66, a Discovery Sporté 62 km, WLTP -ciklusban mérve.
Háztartási hálózatból 6 óra és 42 perc alatt tölthető fel teljesen az akkucsomag, gyorstöltőről viszont 30 perc alatt feltölthető 80%-os szintig. A villanymotort, amely a hátsó kerekeket hajtja, 135 km/h-nál leválasztják a hajtásrendszerről, így onnantól sima benzinesként üzemel a két hibrid modellváltozat.
A komplikált hajtásrendszer természetesen nem olcsó: az Evoque P300e alapára 43 550 font lesz, ami 17,7 millió forintnak felelne meg, a Discovery Sport P300e-ért pedig legalább 45 370 fontot, azaz úgy 18,2 millió forintot kérnek.