Egyre szélesebb körben kezd beválni a Kamaznak az önvezető kamionozás. Nemrég alaposan letesztelték a rendszerüket zord északi tájakon és a hóviharban is jól teljesített az önvezető flotta.
Az Autómotor szúrta ki a sarkköri teszt hírét, amin nemrég esett át a Kamaz önvezető rendszere. A tatárföldi gyártónak nem ez az első sikeres autonóm projektje, tavaly óta már rendszeresített önvezető kamion közlekedik a saját gyártelepén, de a kereskedelmi forgalomba kerülés még nekik is odébb van a műfajban. Pedig a hazai, orosz piacnál aligha találnak jobbat erre. Az ország tele van világ háta mögötti bányákkal, olajkutakkal és mindenféle ipari létesítményekkel, amikhez alig vezet út, de ha vezet is, érdemi forgalom nincs rajta. Azaz viszonylag kis kockázat, kevés inger és kanyar mellett kell nagy távokat megtennie a járműveknek arrafelé.
A Kamaz önvezető prototípusai azért mentek most a sarkköre, hogy meggyőzzék a Gazpromot, alkalmas a technológia az olajvállalat északi létesítményeinek kiszolgálására. Az ilyen vidékeken gyakran pokoli rosszak a látási viszonyok, gyakoriak a hóviharok, a hótorlaszok, de egy érzékelőkkel szerelt, magát vezető Kamaz állítólag ötven százalékkal nagyobb biztonsággal mozog ilyen körülmények között, mint egy emberi sofőr. Legalábbis erre jutottak a 2500 kilométeres teszt után. Technikai akadálya így elméletileg már nincs annak, hogy egyes utakat részben, vagy akár teljes fuvarokat vigyenek el az önvezető Kamazok a kietlen tájakon, de ehhez még igazítani kell kicsit az orosz jogszabályokon. Ha a Gazprom érdekei úgy kívánják, ez valószínű menni fog.