A Ford még tavaly áprilisban borított bele félmilliárd dollárt a Rivian nevű villanyautó-gyártó vállalkozásba, azzal az elképzeléssel, hogy hamarosan felhasználják az általuk fejlesztett villanyautó-platformot egy saját modellhez.
Januárban az is kiszivárgott, hogy a villanyautót nem Ford, hanem Lincoln néven hoznák forgalomba, mivel a Rivian gördeszka-platformja elég drágának ígérkezik. A pletykákban 2022-es gyártás-indítás, és 70 ezer dollár körüli árcédula szerepelt, ami egyáltalán nem hangzott rosszul.
A múlt idő annak szól, hogy a Ford pénzügyi igazgatója szerint az ügyből nem lesz semmi. A koronavírus kapcsán keletkezett giga-veszteségek elviszik a pénzt, amiből a projektet meg tudták volna valósítani.
Azt nem tudjuk, hogy a későbbiekben készül-e új együttműködési terv, ahogy az sem biztos, hogy a Rivian átvészeli a karantén miatti késlekedéseket. A cég, amely tavalyig úgy 2,85 milliárd dollár befektetői pénzt kalapozott össze, épp az egykori Mitsubishi üzem újraszerszámozásánál tartott, amikor elkezdett leállni minden, nem kulcsfontosságú működés az Egyesült Államokban, és ennek kapcsán vagy fél évvel csúszik saját típusaik bevezetése is.
A Fordot kevésbé veszélyezteti a helyzet, bár valószínű, hogy a legtöbb hasonló, nem létfontosságú fejlesztésüket feláldozzák, vagy késleltetik annak érdekében, hogy kompenzálják a gyárleállások okozta több milliárd dolláros deficitet.