Az már korábban kiderült, hogy a Skoda első, csak elektromos hajtással elérhető modelljét nevezik az Autóipari Hülye Nevek Kontesztre, de hogy az Enyaq típusjelzés mit takar, arról most először alkothatunk pontosabb képet.
A zöld mintás álcafólia a részleteket ugyan elég hatékonyan takarja el, viszont az autó jellegét egyáltalán nem. Jól látszik például, hogy a szabadidő-autós arányok itt nem járnak együtt érdemi terepjáró képességgel, erre utal legalábbis a kifejezetten személyautós hasmagasság. A magyarázat nyilván az, hogy a padlóba épített akkucsomag veszi el a helyet, a magas tetővonalat pedig a tágas belső tér indokolja. Nem először látunk hasonlót, a Jaguar i-Pace és a Mercedes EQC esetében is hasonló módon ossztották be a karosszériában rendelkezésre álló teret.
A Skoda az Enyaq méreteit is elárulta: 4,648 méter hosszú, 1,877 méter széles és 1,618 méter magas autóról van szó, 2,765 méteres tengelytávval és 585 literes csomagtartóval. Ez jó mindennapi használhatóságot ígér, ahogy az alapkivitel 55 kWh-s akkumulátora is, amely 340 km-es hatótávot tud majd WLTP ciklusban mérve. Ez a kivitel ugyanakkor nem tartozik a feleslegesen erős villanyautók közé: 148 lóerős motort kap, amely a két hátsó kereket hajtja.
Lesznek erősebb és nagyobb hatótávolságú változatok is: egy 179 lóerős, 62 kWh-s akkumulátorral, ami 390 km-es hatótávot eredményez, valamint egy 204 lóerős, 82 kWh-s akkuval és 500 km-es hatótávval. Kétmotoros hajtás csak a csúcsváltozatokba kerül: ezek 460 km-es hatótáv mellett 265 illetve 305 lóerősek lesznek. A legerősebb változat 6,2 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-t, a végsebessége pedig 180 km/h lesz.
Hagyományos háztartási hálózatból 2,3 kW-ot lesz képes felvenni az Enyaq akkumulátora, de a gyári falitöltővel ez 11 kW-ra növelhető. Gyorstöltésre 125 kW-tal lesz képes, ami az alapmodell esetében úgy 40 perces töltési időt jelent 10 és 80%-os töltöttségi szint között.
Számos részlet persze még nem nyilvános, például nem mutattak semmit az autó belső kialakításáról sem. A bemutató kapcsán is csak annyit árultak el, hogy az év végéig biztosan megtartják. Az Enyaq pályafutása egy 1895 darabos Founder's Edition kiadással indul majd, ami nyilván némi felárat, és számozott példányokat jelent majd. A példányszám a Skoda Auto jogelődje, a Laurin & Klement alapítási dátumával egyezik meg: így kötik össze a cég 125. születésnapját az első elektromosnak tervezett modell bemutatásával.