A Porsche az aktuális 911-essel is tartja magát a bevált stratégiához: folyamatosan mutatják be az újabb változatokat, így mindig van miért beszélni a típusról. Most a Targa változatot mutatták be, ami a képességeihez mérten kifejezetten drága lesz, de úgy látszik, gyáriak bíznak az egyedi stílus vonzerejében.
Az új Targa ránézésre olyan, mintha egyszerűen összehozták volna a jelenlegi, 992-es 911-es karosszériáját az előző, 991 Targa tetejével. Ha van is különbség a hátsó panoráma-üveg és a széles bukókeret kialakításában, az nem látszik, sőt, még a három jellegzetes cápakopoltyú is ugyanoda került az új változaton, mint a régin. Az övvonal alatti részletek persze már az újak, de az evolúciós formaterv miatt az összhatás nem változott sokat az elődhöz képest.
A rövid nyílás, ami a szélvédő és a hátsó ablak közt marad, ezúttal is automata vászontetővel takarható el, amely a méretéhez képest nem különösebben gyors: nyitni és csukni egyaránt 19 másodperc alatt lehet.
Kétféle Targa változat készül, amelyek műszaki szempontból megegyeznek a 992-es összkerék-hajtású alapváltozataival. Mindkettőbe 3 literes turbós hathengeres bokszermotor kerül, Targa 4-be 385 lóerős és 450 Nm csúcsnyomatékú, a Targa 4S-be 450 lóerős és 530 Nm csúcsnyomatékú. A gyengébb motor is 4,2 másodperc alatt gyorsíthatja az autót százig, és 289 km/h végsebességet biztosít a számára, az erősebb pedig 3,6 másodperces gyorsulási időt és 304 km/h-s csúcssebességet tesz lehetővé. A dupla kuplungos PDK váltó és az összkerék-hajtás itt is az alapfelszereltség része, bár az erősebb változat elérhető lesz hétfokozatú kézi váltóval is.
Teljesítményben és dinamikában ugyan az alapkivitelű Porsche 911-est idézi a Targa, árban viszont nem: a Turbo változatok után ez lesz a legdrágább kivitel a sorozatban. A Targa 4 német alapára 128 486 euró, azaz átszámítva kb. 45,5 millió forint, a 4S változatért pedig 143 965 eurót, vagyis közel 51 millió forintot kérnek kérnek.