Máshogy tekint ránk az új 5-ös és 6-os BMW
Bár egyszerre újul meg az 5-ös és a 6-os BMW, nem teljesen ugyanazt az orrkiképzést kapják. Ránézésre az első fényszóró látszik az egyetlen közös elemnek, viszont a hűtőrács már eltérő, ahogy az első lökhárító is.
A hasonlóságok ellenére az 5-ös stílusa egyértelműen konzervatívabb: itt a hűtőrács oldala függőleges, míg a 6-os számára befelé dőlő oldalú veséket terveztek. Tulajdonképp ebben a frissítésben az az igazán érdekes, ami hiányzik belőle: itt nem alkalmazták az óriás-hűtőrácsot, amit a 7-es és X7-es megkapott, illetve nagy valószínűséggel a 4-es sorozat visel majd.
Az igazán lényeges változásokat a motorkínálatban találjuk: minden 5-ös és 6-os változatba valamilyen hibrid hajtás kerül. Az eddigi benzines- és dízelváltozatokat 48 voltos enyhe hibrid rendszerrel egészítik ki: ez egy 11 lóerős motor-generátort tartalmaz, amely segít lejjebb vinni a szén-dioxid-kibocsátást. Ez annyira általánossá válik a frissítéssel, hogy nem is jelölik külön a típusjelzésekben.
Ugyanakkor az 5-ösből egy helyett már két teljes konnektoros hibrid kivitel készül majd. Az 530e változat valamivel erősebb lesz, mint eddig: 252 lóerő helyett 292 lóerő csúcsteljesítményről beszélnek, amit persze továbbra is egy 2 literes turbómotor és egy villanymotor ad össze. Ezen felül ősszel érkezik az 545e jelzésű változat: ebbe háromliteres, hathengeres, 286 lóerős turbós benzinmotor kerül, egy 109 lóerős villanymotorral párosítva. Ezzel is meg lehet tenni 57 km-t tisztán villanymotorral, viszont akár 4,7 másodperc alatt elérhető a százas tempó. Mindkét hibrid modell beállítható úgy, hogy a kis kibocsátású belvárosi zónák határán automatikusan kapcsoljon át elektromos üzemmódba.
A két típus belső terén is változtattak, méghozzá sokkal többet, mint amennyi első pillantásra látszik. Bár a műszerfal formája alig változott, a hagyományos műszerfalat LCD kijelző váltja, és a fedélzeti számítógép kijelzője is nagyobb lesz, 12,3 hüvelykes. A műszerfalba szúrt tablet-dizájn itt sem változik, csak a magassága nő valamelyest. A fedélzeti számítógép szoftverét most először lehet majd távolról is frissíteni, és javítottak az okostelefon-integráción is: már nem csak az Apple Carplay, de az Android Auto funkciói is támogatottak.
A fedélzeti rendszer emellett még egy trükkel gazdagodik: az 5-ös és 6-os BMW-k mostantól rögzítik a kameráik képének utolsó negyven másodpercét, ami baleseti helyzetben jöhet jól a későbbiekben.
A megújult 5-ös és 6-os sorozat júliusban érkezik az európai BMW kereskedésekbe.