A nyitás ellenére alig nőtt a hazai autópiac májusban
A Datahouse adatai alapján áprilisban arról írhattunk, hogy felére zsugorodott a magyar autópiac a havi forgalomba helyezési adatok alapján, és májusban is nagyon hasonló volt a kép.
Néhány száz autóval ugyan erősebb volt a május hónap az áprilisnál, de ez tavaly is hasonlóan alakult, így a tavalyi évhez képesti csökkenés arányaiban még nagyobb lett: 54,5%-os. Az idén májusban 6472 új autót helyeztek forgalomba, tavaly ugyanebben az időszakban pedig 14 213-at.
A használtautó-piacon valamivel látványosabb a növekedés április óta: 8907 autót helyeztek forgalomba, ami vagy ezernégyszázzal több az előző havi adatnál, és itt a tavalyi eredményhez képest itt már csak 38,7%-os a visszaesés.
Mivel forgalomba helyezési, és nem eladási adatokról van szó, a képet valamelyest torzíthatja, hogy sok esetben akár jóval korábbi megrendelések átadása történt meg májusban. Ugyanakkor érdemes megjegyezni azt is, hogy az autógyártás Európában még épp csak beindult az áprilisi teljes leállás után, és az egész kontinensen növekvő igények a következő hónapokban hiányt okozhatnak a hazai újautó-piacon, ami hónapokra alacsony szinten stabilizálhatja a forgalomba helyezett járművek számát. A használtautók esetében ilyesmitől nemigen kell tartani: a határok megnyitásával és a korlátozások enyhítésével alighanem elhárul minden lényeges akadály a nyugat-európai használtautó-import elől.
A szigorúbb kijárási korlátozásokat bevezető országokban májusban már látványosan nőtt az autópiac: Franciaországban és Olaszországban is 50% körüli eredményeket hozott a múlt hónap a 2019-es eredményekhez képest, szemben az áprilisi 89 illetve 98%-os csökkenésekkel.