A Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság jóváhagyta azt a tavalyi bírói döntést, amely a Mahindra Roxor típusát a Jeep Wrangler másolatának minősítette. Ezzel az Egyesült Államokban megtiltják a típusnak, és minden alkatrészének forgalmazását.
A döntés mögött persze a Jeep panasza áll, amely azzal a panasszal fordult a Kereskedelmi Bizottsághoz, hogy a Mahindra Észak-Amerikában nemrég bevezetett típusa, a Roxor túlzottan is hasonlít a Wrangler típusukra. Korábban azonban úgy tűnt, hogy a Mahindra megúszhatja az ügyet, mivel ugyan tényleg egy elég szemtelen Jeep-másolatot kínálnak, bár a Roxor még a Wrangler előtti CJ sorozat utánérzésének látszik.
Hogy ne legyen ennyire egyszerű a megfejtés, a Mahindra időközben kihozott egy újabb változatot a Roxorból, aminek inkább Toyota Land Cruiser-szerű orra van. Erről pedig valószínűleg újra kell majd döntenie a Kereskedelmi Bizottságnak, és korántsem biztos, hogy ezt is illegálisnak mondják majd ki.
A Mahindra ragaszkodása az olcsó Jeep-utánérzéshez nem véletlen: a gyártásra még 2017-ben felállítottak egy gyárat Detroitban mintegy 230 millió dolláros beruházással, és az indiai gyártó épp egy 6,3 milliárd dollár értékű furgongyártási szerződésre pályázik az Egyesült Államok Postaszolgálatánál. Ezek ismeretében van egy olyan érzésünk, hogy nem adják fel könnyen észak-amerikai terveiket, még ha ezért tovább is kell huzakodniuk a Jeep jogi osztályával.