A Mahindra 2010-ben a csőd széléről hozta vissza a Ssangyongot, de a koronavírus-járvány kapcsán felmerült veszteségeket, úgy néz ki, már nem kívánja fedezni.
„A Ssangyongnak mos új befektető kell. Dolgozunk rajta, hogy találjunk ilyet a cég számára.” - mondta a Mahindrát vezető Pawan Goenka. Ez valószínűleg azt is jelenti, hogy az indiai nagyvállalat, amely maga is rendelkezik autógyártó részleggel, eladná 75%-nyi Ssangyong részvényének legalább egy részét.
A Mahindra jelenleg maga sincs könnyű helyzetben: az előző üzleti évet már 258 millió dollárnak megfelelő veszteséggel zárták, ezért most a veszteséges üzletrészek sorsa egyébként is bizonytalan a cégnél. A tervek szerint mindentől igyekeznek megszabadulni, ami nem hoz nyereséget, vagy nem stratégiailag fontos a Mahindra jövője szempontjából.
A felvásárlás után, tíz éve sokan azt várták, hogy szorosabb lesz az együttműködés a Mahindra és a Ssangyong között, akár össze is olvadhat a két autógyár, de nem egészen így lett. A Mahindra elsősorban anyagi hátteret biztosított a Ssangyong modellválaszték megújításához, de meghagyta a koreai cég önállóságát, így a cég továbbadása sem jelenthet komoly problémát, legalábbis szervezeti szempontból.
Az más kérdés, hogy egy ilyen kis autógyártó, amely az elmúlt két évtizedben többször is a csőd szélére sodródott, épp viszonylag kis mérete miatt, mennyire vonzó befektetői célpont. A cég éves termelése az elmúlt évtizedben nemigen haladta meg a 150 ezer autót, és ez a szám a kínálat költséges bővítése és átalakítása nélkül nem is valószínű, hogy jelentősen nőhetne.