Az ID.4 valószínűleg a Volkswagen jelenlegi villanyautó-stratégiájának legfontosabb eleme, mivel minden nagyobb autópiacon elérhető lesz. Úgy tudjuk, még az idén bemutatják, de már most is megnézhetjük, hogy milyen lesz, a kínai engedélyeztetési eljárás kapcsán kiszivárgott képeken.
Bár az ID.4 a feltételezéseknek megfelelően emlékeztet a 2017-es ID.Crozz tanulmányra, látszik néhány különbség is. A legfontosabb, hogy bár a tetőoszlopok és ajtókeretek formája hasonló, a szériamodell tetővonala kissé magasabban húzódik ennél az ívnél, és hátrébb is végződik, alighanem azért, hogy a fejtér megfelelő méretű lehessen.
A képek mellett néhány adat is kiszivárgott: ezek szerint az új ID.4 hossza 4 592 mm lesz, a tengelytávja 2 765 mm, a szélessége 1 852 mm, a magassága pedig 1 629 mm. Ezen felül kiderült, hogy a kínai alapváltozat hátsókerék-hajtású lesz, 201 lóerő csúcsteljesítményű motorral. Ezzel egy olyan kategóriához tartozik majd, amely világszerte igen népszerű, így lényegében mindenütt egyformán eladható lehet. Házon belül a Tiguanhoz esik a legközelebb: méretben annak a rövid és a hosszú tengelytávú változata közé lőtték be az ID.4-est.
A korábbi ígéretek szerint az ID.4 típust még az idén bemutatkozik. Úgy tudjuk, eredetileg New Yorkban mutatták volna be áprilisban, de a koronavírus-járvány miatt ez elmaradt, de a következő hónapok során várhatóan megtartják a típus világpremierjét.