Az új Mokkával válik teljessé az Opel SUV-kínálata, és egyben ez is lehet a legnépszerűbb a terepjárós fazonú modellek között.
Eddig volt némi átfedés a Mokka X és a Crossland X között, hiszen az előbbi egy kicsit hosszabb volt, az új Mokkával azonban rendeződnek a viszonyok. Ez ugyanis 12,5 centivel rövidebb lett az elődjénél, így bő 6 centivel a Crosslandnál is kisebb. A Mokka a maga 4,15 méteres hosszával így egyértelműen az alapmodell szerepét láthatja el. Ugyanakkor a 10 centivel szélesebb karosszéria és a 2 mm-rel nagyobb tengelytáv alapján úgy tűnik, szűkebb nem lesz az új változat, vagyis legfeljebb másképp lesz szűk, mint az elődje volt. Még a csomagtér mérete sem változott, továbbra is 350 liter fér a Mokka ötödik ajtaja mögé.
A műszaki alapokat itt, a Corsához és az összes, hasonló méretű PSA tömegmodellhez hasonlóan a CMA szabvány platform adja, aminek az egyik következménye, hogy ehhez az autóhoz is készen van az elektromos hajtás. Egyelőre ez is az egyetlen, amelyről adatokat közöltek. A számok ismerősek lesznek: itt is 136 lóerős motort és 50 kWh-s akkumulátort alkalmaznak, ami itt 320 km megtételére lesz elegendő, a 100 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel pedig fél óra alatt újra 80%-ra tölthető az akkucsomag.
Bár a műszaki rokonság egyértelmű a Peugeot 2008-assal, a formaterv erről egyáltalán nem árulkodik. Az autó megjelenése egyértelműen az Opel stílusához illeszkedik – erről árulkodik például a jellegzetes tetőkialakítás – és ez az első szériagyártmány, ahol már az egykori Manta A-t idéző új orrkialakítást alkalmazzák.
Később nyilván megmutatják a szélesebb közönségnek szánt benzines és dízelmotoros kiviteleket is, nagy meglepetés viszont azoktól sem várható: a PSA szabványos 1,2 literes háromgengeres benzinesein és 1,5 literes dízelmotorokjain kívül más nem igazán várható itt sem.
A Mokka korábban is elég népszerű típus volt – a legjobb évében, 2017-ben, mielőtt kiderült, hogy a napjai meg vannak számlálva, majdnem 170 ezer fogyott belőle – és ez az új változat talán még az elődein is túltehet. Ha a jelenlegi piaci trendeket nézzük, az ilyen kisebb szabadidő-autók iránti kereslet gyors növekedést mutat Európában, és így első ránézésre a Mokka is tudja, amit a kategória többi résztvevője.