Elkészültek az egyszerűbb Octavia RS-ek, a benzines és a dízel

2020.07.03. 16:14

A hibrid RS iV 245 lóereje papíron eléggé jól hangzik, de ha az akkumulátorból elfogy a töltés, akkor csak a benzinmotor 150 lóereje marad, a hibrid rendszer többletsúlyához. Ez nyilván nem lenne elég mindenkinek, így ebből is lesz benzinmotoros és dízeles változat, amelyekről most hallhatunk először.

Igazi újdonságot persze ezekben sem találunk, hiszen az Octavia műszakilag nem tér el nagyon a VW Golftól, és ez a sportváltozatokra is igaz. Így az Octavia RS TSI-be a szabvány kétliteres Volkswagen turbómotor 245 lóerős változata kerül, amely 6,7 másodperc alatt képes százig gyorsítani az Octaviát. Ez a változat készül majd hatfokozatú manuális váltóval és hétsebességes dupla kuplungos automatával is.

Az RS TDI az új, dupla redukciós katalizátoros VW dízelek legerősebbikét kapja, ami 200 lóerős, csak DSG váltóval érhető el, első- vagy összkerék-hajtással, és a kisebb teljesítmény ellenére alig gyorsul gyengébben a benzinesnél: itt 6,8 másodpercig tart a sprint százig.

Külsőre mindebből nem látszik sok, a két hagyományosabb hajtású Octavia RS-re ugyanazok az idomok kerülnek, mint a hibrid változatra, és a belső teret is hasonló módon alakították át.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.