Bár ma már mindenki jól tudja, hogy a belsőégésű motor halott, nyilván a Fiat Chryslernél is, a Dodge márkánál még gyorsan legyártják a jövő legendás izomautóit, ahogy közel ötven éve egyszer már megtették. A kompresszoros Durango Hellcat nem az egyetlen ilyen újdonságuk az idei kínálatban: elkészült a Charger eddigi legdurvább változata is, amiről azt állítják, hogy ez most a legerősebb szériagyártású négyajtós autó.
Műszaki szempontból annyi történt, hogy a Hellcat változat 6,2 literes Hemi V8-asának 2,4 literes kompresszora helyett a Challenger Hellcat Redeye változatából ismert 2,7 litereset kapja meg a legerősebb Charger is. A végeredmény 808 lóerő és 959 Nm csúcsnyomaték, ami 3,5 másodperces gyorsulási időt eredményez 96 km/h-ra, és mellé 327 km/h-s végsebességet.
Ehhez a változathoz persze minden olyan alkatrész jár, ami segítheti, hogy kontroll alatt maradjon, a karosszériát vagy 9 centivel szélesítő Widebody készlettől az aktív lengéscsillapítókon át a Brembo fékekig.
Így persze ez sem igazán olcsó autó, az összes hozzávalóval úgy 80 ezer dollárba, azaz úgy 25 millió forintba kerül majd, de 800 lóerő feletti teljesítményhez képest, amihez hasonlót szedánokban eddig tényleg csak tunincégek kínáltak, még mindig az elérhető legolcsóbb.
Az egészen biztos, hogy hivatalos csatornákon keresztül Európába nem hozzák el a Dodge egyik sportos SRT modelljét, így ha be is lehet majd szerezni szürkeimportban, szinte biztos, hogy az amerikai ár sokszorosát kérik majd el érte.