A legdrágábban gazdát cserélő Ferrari – sőt, a legdrágábban adott-vett autó úgy általában – a 250 GTO, de úgy néz ki, a típus formájának jogi védelmét a Ferrari épp elveszíti az európai védjegyeket kezelő EUIPO-nál.
A Ferrari jogászai ezúttal vesztésre állnak: úgy tűnik, a 250 GTO sportkocsira vonatkozó jogvédelmet elbukják, mivel évtizedek óta csak foglalják a formát, de nem használták fel egyetlen autó legyártásához sem. Márpedig az elv az, hogy aki nem használja a védett formát öt egymást követő éven át, az elveszíti az arra vonatkozó jogi védelmet.
A 250 GTO formáját egy új értelmezésben használta volna az Ares Design: az volt a terv, hogy átépítenek tíz 812 Superfast-ot a GTO-éhoz hasonló karosszériával, és az autókat egymillió eurós áron – az eredeti ár több mint háromszorosáért – adják tovább. A Ferrainak azonban nem tetszett az elképzelés, olyannyira, hogy bíróságra mentek vele, amely kimondta, hogy a 250 GTO formája műalkotás, és mint ilyen, jogszerűen nem másolható.
Azzal azonban, hogy az európai jogvédelem megszűnik az 1962 és 1964 között gyártott sportkocsi-legenda formájával kapcsolatosan – pontosabban az EUIPO szerint csak a játékok és makettek esetében maradhatnak a jogok a Ferrarinál – ismét megnyílhat a lehetőség a 250 GTO-ra emlékeztető autók gyártására.