A Hyundai és a Kia eddig is az élvonalban volt az elektromos autók fejlesztésében, és Euisun Chung, a Hyundai Motor Group vezetője most azt mondta, megcélozták az egymillió elektromos autót a 2025-ös évre.
Ez annak ismeretében érdekes adat, hogy tudjuk, a Hyundai és a Kia összesített eladásai 2019-ben 7,2 millió autót tettek ki, és bár a 2025-ös tervszámokat nem ismerjük, Chung szavai azt feltételezik, hogy az eladások 10-12%-a elektromos autó lesz. Ez pedig – feltéve, hogy az általános keresletből indul ki a cégvezető becslése – azt jelentené, hogy az évtized közepéig a villanyautó-piac akár az ötszörösére nőhet.
Tavaly durván 2,2 millió elektromos autó fogyott világszerte, ami nagyjából 2,5%-os piaci részesedést jelent. A kínai szabályozás miatt, ahol az eladások kötött százalékát kell kitennie az elektromos autóknak, egyelőre messze ott a legnagyobb a kereslet, ezért is foglalják el kínai márkák – a BYD, a Beijing Auto és a Shanghai Automotive a piacvezető Tesla mögött a népszerűségi lista első felét.
A Hyundai és a Kia tavaly együttesen mintegy 125 ezer elektromos autót értékesített, legnépszerűbb modelljük a Kona Electric volt, amiből bő 44 ezret adtak el.