Bár az i3-assal a BMW annak idején megelőzni látszott a konkurenciát, az iX3 azt jelzi, hogy mostanra beálltak a sorba, és nem is legelőre. Lemondtak a karbonszálas karosszériáról, helyette a legdivatosabb utcai terepjárójukat alakították elektromos hajtásúra. Íme a végeredmény.
Az amúgy sem kis darab X3-as átdolgozása elektromos modellé viszonylag nehéz autót eredményezett, még úgy is, hogy az iX3 csak hátsókerék-hajtású, egymotoros változatban készül majd. A padlóba épített 400 V rendszerfeszültségű, 80 kWh-s akkumulátor-csomag miatt 2260 kilogramm a jármű üres tömege. Így a 286 lóerős és 400 Nm csúcsnyomatékú motor ellenére is kész csoda, hogy 6,8 másodperc alatt eléri a 100 km/h-s tempót. Az iX3 végsebessége 180 km/h, ami a villanyautó-mezőnyben nem is számít kevésnek. Ezzel együtt az elektromos modell egyértelműen lassabb, mint a dízel X3-as, és ezt csak részben ellensúlyozza, hogy az akkumulátorok elhelyezkedése miatt a súlypontja sokkal alacsonyabbra került.
A fenti adatok ismeretében az 520 km-es NEDC, illetve a 460 km-es WLTP hatótáv egyáltalán nem rossz, a 150 kW-os maximális töltési sebesség pedig azt jelenti, hogy ha épp van a közelben megfelelő gyorstöltő, a töltés sem vesz majd el túl sok időt az utazásból. A gyáriak szerint 80%-ra fél óra alatt tölthető fel az akkucsomag. Az igazán érdekes persze a valóságot leginkább tükröző EPA szabványú hatótáv-adat lenne, de ilyen egyelőre nem tettek közzé.
Az iX3-as bruttó ára Németországban 69 800 euró lesz – átszámítva majdnem 25 millió forint – bár Németországban a bőkezű támogatások miatt 7900 euró lejön ebből az összegből. Még így is vagy 4000 euróval drágább lesz a népszerű dízelmotoros változatnál, de ez a különbség már nem olyan nagy, hogy az iX3 ne legyen életképes alternatíva az X3-assal szemben, így egyáltalán nem lenne meglepő, ha a típus hamar népszerűvé válna arrafelé.