A tavaszi sajtójárás után egy újabb feleslegesen erős elektromos Mustanggal építi villanyautós arculatát a Ford. Akkor egy kimondottan negyedmérföldes sprintekre tenyésztett, full elektromos Cobra Jetet csináltak a Mustangból, most pedig a Mach E kapott egy hasonlóan erős pályaváltozatot, ami a drifttől a köridővadászatig mindenre jó.
Egyelőre nem tiszta, milyen jövőt szán a Ford a Mach E 1400 néven futó prototípusnak, de a célja nem tűnik többnek annál, minthogy ráterelje a figyelmet a Mustang Mach E-re, a Ford első elektromos sportautójára, amit sok V8-on nevelkedett mustangosnak nehezen vesz be a gyomra. És mi lehetne jobb gyomornyugtató egy nyers erőben mindent verő, brutális pályagépnél? A Fordnak sincs jobb ötlete, de azt meg kell hagyni, hogy a közölt infók alapján nem egy összekapott projekt az autó.
A prototípusba összesen hét villanymotort pakoltak. Az első tengelynél három, a hátsónál négy dolgozik, hogy melyik mikor szálljon be a hajtásba azt könnyen lehet variálni, így kábé egy kapcsolásra lehet belőle kitörő seggű driftgépből ívet faló összkerekes pályaautó. A darabra pontosan 1419 lóerőt egy 56,8 kWh-s nikkel-mangán-kobalt kémiájú akkucsomag táplálja, az pedig valamit elárul a lehetséges hatótávjáról, hogy a Ford a NASCAR valamelyik szériájának egy futamán mutatná meg a nagyközönségnek.
A Ford annyit még elárult az RTR és a Ford Performance által közösen fejlesztett prototípusról, hogy a teljes kaszni karbon kompozit, kivéve a motorháztetőt, ami valamiféle szerves kompozit anyagból készült. Ahogy a fenti videón is látható, állítólag első rangú pályaautónak, az oválpályákon pedig különösen gyors lehet, mivel azzal a nagy szárnnyal a farán 250km/h-s tempónál egy tonna leszorító erővel préselődik az aszfalthoz. Az egész projekt eddig nagyon emlékeztet a Volkswagen villanyszörnyetegére, az eddig látottak alapján kicsit sem lepődnénk meg, ha Ford elvinné az autót egy rekordkísérletre mondjuk a Pikes Peak-i hegyi felfutóra.